کد خبر: ۳۴۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹ 27 December 2016

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان از تولید 43هزار و 600کیلوگرم عسل از کلونی های سطح استان در سال جاری خبر داد.

موسی نخزری مقدم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیش بینی می‌شود عسل تولیدی استان با توجه به بحث های آموزشی که در بین زنبور داران انجام شده به 50تن تولید در سال آینده افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه متوسط برداشت عسل از هر کلونی 10 کیلوگرم است تصریح کرد: زنبورداران سیستان و بلوچستان امسال از چهار هزار و370 کلونی، توانسته اند 43هزار و 600کیلو گرم عسل برداشت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فراهم بودن شرایط مناسب پرورش زنبور در سیستان و بلوچستان و استقبال مردم از این امر انتظار می رود سال آینده کلونی های جدید زنبور عسل به مجموع کلونی های استان افزوده شود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: تاکنون برای بیش از 245نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی در رابطه با زنبور داری ایجاد شده است.

نخزری مقدم با اشاره بر اینکه عسل تولیدی استان به دلیل تنوع آب و هوایی و بهره مندی زنبورها از گیاهان دارویی از کیفیت، رنگ و طعم بالایی برخوردار است عنوان کرد: عسل های منطقه سیستان وبلوچستان به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه شرایط و پتانسیل های استان به گونه ای است که در تمام سال برداشت عسل را از کلونی ها ممکن کرده است.

نخزری مقدم گفت: لوازم مورد نیاز زنبور داری از جمله کلاه، تخته موم، کندوی خالی، دودی و ... از طریق تشکلات و پل های ارتباطی بین زنبورداران توزیع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار