کد خبر: ۳۴۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ 27 December 2016

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان، از پیش بینی تولید 120 تن گوشت شتر مرغ در واحدهای جدید و قدیم سطح استان تا پایان سال خبر داد.

موسی نخزری مقدم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر 3 واحد پرورش شتر مرغ در استان در حال ساخت است که پیش بینی می‌شود به کمک این واحدها تولید گوشت شتر مرغ استان از 70 تن در سال به 120 تن برسد.

وی با بیان اینکه واحدهای پرورشی جدید ظرفیت نگهداری 1100 قطعه شتر مرغ گوشتی و 25 قطعه پرواری را دارند تصریح کرد: هم اکنون در استان 6واحد پرورش شتر مرغ صنعتی در کنار واحد های سنتی ظرفیت پرورش هزار و 550 قطعه پرواری و 50 قطعه مولد شتر مرغ را دارند.

نخزری مقدم افزود: با ساخت واحدهای جدید پرورش شتر مرغ در استان جمعا به 2هزار و 650قطعه پرواری و 75 قطعه مولد خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: در واحدهای موجود علاوه بر تولید گوشت 1800 قطعه جوجه نیز تولید شده و در بین واحدهای سنتی توزیع شده است.

نخزری مقدم با اشاره بر اینکه بیشتر واحدهای پرورش شتر مرغ در شمال استان فعال است عنوان کرد: افراد بیشتری به پرورش شتر مرغ به جای پرورش دیگر دام ها و پرندگان روی آورده اند به همین دلیل آمار درستی از واحدهای پرورشی سنتی موجود نیست.

نخزری‌مقدم گفت: این صنعت توانسته از زمان تاسیس خود در استان اشتغالزایی مناسبی برای افراد ایجاد کند.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان خاطرنشان کرد: گوشت شتر مرغ به دلیل کیفیت بالایی که دارد به مصرف داخلی استان می‌رسد.

وی اذعان کرد: پرورش شترمرغ در شهرستان‌های هامون، هیرمند، زهک، میرجاوه و سراوان در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار