رئیس جهاد کشاورزی ایوان گفت: 80 درصد کشت پاییزه گندم دیم و آبی در سه هزار و 650 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به شیوه مکانیزه انجام شده است.
کد خبر: ۳۴۹۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 27 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ عباس سرتنگی روز سه شنبه اظهار کرد: از مجموع اراضی زیر کشت گندم در شهرستان ایوان چهار هزار و 100 هکتار دیم و 500 هکتار نیز آبی است.

وی افزود: صرفه ‌جویی در وقت و انجام به موقع عملیات کشاورزی، کاهش سختی کار، افزایش محصول و بهره‌وری از نیروهای کارگری و کاهش هزینه‌های تولید از مهمترین مزایای کشت مکانیزه است.

سرتنگی تاکید کرد: سه هزار و 400 هکتار از اراضی دیم و 250 هکتار از اراضی آبی این شهرستان اکنون زیر کشت محصول گندم رفته است.

وی یادآور شد:30 تن بذر اصلاح شده در اراضی گندم آبی و 550 تن بذر اصلاح شده در اراضی دیم شهرستان میان کشاورزان توزیع شده است.

رئیس جهاد کشاورزی ایوان اضافه کرد: از سه هزار هکتار سطح زیر کشت محصول جو در این شهرستان، 200 تن بذر جو اصلاح شده برای کشت در 100 هکتار از اراضی به صورت مکانیزه اختصاص یافت.

سرتنگی گفت: سال گذشته هشت هزار تن گندم از اراضی سطح زیر کشت و پنج هزار تن جو مازاد بر نیاز کشاورزان تولید شد که پیش بینی می کنیم در سال زراعی جاری این میزان افزایش 100 درصدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه کشت مکانیزه سبب افزایش چشمگیر تولید می‌شود، به کشاورزان توصیه کرد به جای کاشت سنتی محصولات به سمت کشاورزی مکانیزه و استفاده از ماشین آلات به روز در این عرصه بروند.

مجموع اراضی کشاورزی شهرستان ایوان 22 هزار هکتار است که سه هزار هکتار آن آبی و مابقی اراضی دیم است. /م
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار