کد خبر: ۳۵۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵ 29 December 2016

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 20 درصد از کلاس‌های درس سیستان و بلوچستان چندپایه است، گفت: کلاس‌های چندپایه کاهش کیفیت آموزش را به دنبال دارد بنابراین باید از ایجاد این نوع فضاهای آموزشی خودداری کنیم.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، چهاربند، در جلسه شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش مناطق محروم ویژه استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه نرخ پوشش مقطع ابتدایی سیستان و بلوچستان 6 درصد با میانگین کشوری فاصله دارد، افزود: اولویت در افزایش نرخ پوشش تحصلیی در این استان باید در مقطع ابتدایی متمرکز شود.

وی بیان کرد: طبق برآورد انجام شده باید در 5 سال آینده 2600 کلاس درس در سیستان و بلوچستان ایجاد و راه‌اندازی شود.

چهاربند با بیان اینکه حفظ و ارتقای نرخ پوشش تحصیلی مهم‌ترین چالش حوزه آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان است، افزود: باید برای ارتقای نرخ پوشش تحصیلی در این استانی برنامه‌ریزی مدونی انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش نیز در این جلسه گفت: ساماندهی آموزش و پرورش در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و مدون است.

فخرالدین دانش‌آشتیانی اظهار داشت: ساماندهی آموزش و پرورش در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و مدون است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شاخص‌های آموزش و پروش باید متناسب با موقعیت و شرایط هر استان تعریف شود، افزود: تامین و حفظ نیروی انسانی اولویت حوزه آموزش و پرورش در استان سیستان و بلوچستان که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

وی با اشاره به شرایط سخت زندگی معلمان ساکن در روستاهای دورافتاده، خاطرنشان کرد: باید امتیازات ویژه‌ای برای این معلمان در نظر گرفته شود.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: استان ما نسبت به سایر استان‌ها متفاوت بوده و از پراکندگی جغرافیایی برخوردار است که باید اسباب ماندگاری مردم در روستا را تدبیر کنیم.

علی‌اوسط هاشمی ادامه داد: برای پیشگیری از جابه‌جایی جمعیت و افزایش حاشیه نشینی باید تدابیر ویژه اتخاذ و نگاه تغییر کند.

وی در ادامه تصریح کرد: 6 هزار و 200 روستا در سیستان و بلوچستان وجود دارد که روستا مرکزی باید در استان مورد توجه قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: راهکار ماندگاری دانش‌آموز در موضع دانش در گرو تغییر دیدگاه و نگرش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار