۵۱ پروانه بهره‌برداری اقامتگاه بوم‌گردی در استان مازندران صادر شد
کد خبر: ۳۵۳۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸ 02 January 2017
به گزارش تابناک مازندران، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران گفت: تاکنون ۵۱ پروانه بهره‌برداری اقامتگاه بوم‌گردی در استان مازندران صادر شده است.
 
دستی و گردشگری مازندران، دلاور بزرگ نیا اظهار داشت: هدف اساسی بوم‌گردی رونق معیشت روستایی، غذای سنتی، لباس و لوازم بومی زندگی، حفظ معماری بومی، معرفی رفتارهای اجتماعی و فرهنگی و ایجاد اشتغال و درامد اقتصادی روستا است.
 
وی با بیان اینکه جاذبه‌های فرهنگی و آداب  و رسوم مناطق مختلف موجب جذابیت بیشتر بوم‌گردی و استقبال چشمگیر گردشگران شده است، افزود: در این دستور العمل ابلاغی که به فرمانداران و بخشداران مناطق استان ارسال شد، برای هر متقاضی دارای طرح توجیهی برای بازسازی، نوسازی و تجهیزات اقامتگاهی، مبلغ 100 میلیون تومان تسهیلات بانکی با سود کم پرداخت می‌شود.
 
نصب 40 کیلومتر نیوجرسی در محور ارتباطی استان مازندران
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران  از نصب جدا کننده‌های میانی در قالب نیوجرسی در محورهای  ارتباطی این استان  به طول40 کیلومتر با صرف اعتباری بالغ بر  64 میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
 
احمد آفرین محمد زاده  افزود: ایمن‌سازی محورهای اصلی، فرعی، روستایی یکی از برنامه‌های مهم و اساسی این  اداره کل بوده که جهت جلوگیری از بروز حوادث ناگوار جاده ای و حفظ جان مردم در سفرها و رانندگی انجام می‌شود.
 
وی افزود: این اداره  کل در راستای ارتقا ایمنی محورهای استان، اقدامات گسترده ای را در دستور کار داشته که نصب نیوجرسی در سطح محورهای استان به طول 40 کیلومتر از جمله آنها است.
 
انجام مناقصه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بابل‌کنار
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت:مطالعات فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بابل‌کنار به اتمام رسیده و به‌زودی به مناقصه گذاشته خواهد شد.
 
سید مصطفی موسوی اظهار داشت: با توجه به شرایط جغرافیایی استان، ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی با توجه به هزینه‌های بالای آن در دستور کار قرار دارد.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران بیان داشت: شهرک صنعتی بابل‌کنار دارای 40 هکتار وسعت بوده که هم‌اکنون 42 واحد تولیدی بهره‌بردار در این شهرک صنعتی مستقر است.
 
دریافت تسهیلات واحدهای تولیدی در قالب بسته حمایتی رونق تولید
 
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محمودآباد گفت: از 54 واحد تولیدی شهرستان تاکنون 24 واحد تولیدی از بسته حمایتی رونق تولید به بانک عامل معرفی شدند.
 
عباس‌علی زمانی بیان کرد: بسته حمایتی رونق تولید برای واحد های تولیدی جهت ارائه تسهیلات به بانک های عامل معرفی می‌شوند.
 
وی افزود: پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی باعث تقویت این واحدها و درصد بالای فعالیت شان خواهد شد.
 
اختصاص 2800 تن سبوس استحصالی به تشکل‌های دامی
 
سید محمد جعفری، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو با اشاره به تخصیص 50 درصد از سبوس استحصالی استان به تشکل‌های دامی، گفت: با عنایت به ابلاغیه اجرایی ریاست جمهوری، از ابتدای شهریور ماه سال جاری 50 درصد از کل عملیات سبوس‌گیری کارخانجات آرد به تشکل‌های دامی استان اختصاص یافت.
 
وی قیمت مصوب هر کیلوگرم سبوس را 5200 ریال اعلام کرد و افزود: تشکل‌های دامی استان شامل دامداران، گوسفندداران و صاحبان صنایع خوراک دام و مرغ تخم گذار باید به محض اعلام جدول سبوس استحصالی توسط شرکت غله، نسبت به واریز بهای سبوس به حساب بانک سپه اقدام و جهت حمل به‌موقع آن پیگیری‌های لازم را بعمل آورند.
 
جعفری گفت: درصد اختصاص سهمیه سبوس تشکل‌ها توسط معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام خواهد شد.
 
    تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار