کد خبر: ۳۵۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ 03 January 2017
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: در 9 ماه سپری شده از سال جاری، یک میلیارد و 743 میلیون و 214 هزار و 826 دلار کالا از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شد.


به گزارش تابناک ایلام
؛ جمیل شوهانی روز سه شنبه  اظهار کرد: این میزان کالای صادراتی (صادرات استان و سایر گمرکات) نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش 78 درصدی برخودار بوده است.

وی افزود: 453 میلیون و 676 هزار و 847 دلار از این میزان کالا مربوط به صادرات استان ایلام و یک میلیارد و 289 میلیون و 537 هزار و 979 دلار از گمرک دیگر استان ها به عراق صادر شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام یادآور شد: در این مدت (9 ماهه امسال) میزان صادرات کالا در استان ایلام چهار درصد و سایر گمرک های کشور 139 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

شوهانی تاکید کرد: از نظر وزنی نیز صادرات کالاهای استان 32 درصد کاهش و سایر گمرکات دیگر استان 64 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به میزان کالاهای وارداتی در این مدت(9 ماهه امسال) نیز گفت: در این مدت پنج میلیون و 519 هزار و 833 دلار کالا از طریق مرز مهران وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 51 درصدی مواجه بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ایلام عمده ترین اقلام صادراتی در این مدت را مصالح ساختمانی، محصولات فلزی، کشاورزی، پلاستیکی، خوردو، قطعات خودرو، مواد پتروشیمی اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان کالای صادراتی مربوط به سیمان و محصولات کشاورزی است.

شوهانی همچنین عمده اقلام صادراتی استان ایلام به خارج از کشور را مواد غذایی، صیفی، انواع مصالح ساختمانی، سیمان، مواد پتروشیمی، پلی اتیلین اعلام کرد.

روزانه به طور متوسط 600 کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از سیر تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شود.

شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری این شهرستان از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود. /م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار