برگ های سطح شهر برای بازگشت دوباره به طبیعت با دشواری های بسیاری روبرو هستند .
کد خبر: ۳۵۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 04 January 2017
صدای خش خش برگ ها از دشواری مسیرشان در دنیای شهرنشینی برای بازگشت دوباره به چرخه طبیعت می گوید.

کمک به بازگشت دوباره برگ ها به چرخه طبیعت 

نهاوندی رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست با اشاره به این که این برگ ها سرمایه ای ارزشمند برای طبیعت هستند گفت: برگ های سطح شهر با توجه به آلاینده های هوا و نبود شرایط مناسب برای بازگشت به طبیعت می توانند عاملی برای تکثیر و نفوذ باکتری ها و قارچ های مضر باشند. 

 کمک به بازگشت دوباره برگ ها به چرخه طبیعت

وی ادامه داد: ترکیب برگ های معابر شهری با زباله ها مانعی برای چرخه طبیعی آن ها است.  
 
پرنگ رئیس اداره پردازش و صنایع تبدیلی مدیریت پسماند شهرداری شیرازدرباره وضعیت برگ های سطح شهر شیراز گفت: سازمان مدیریت پسماند به منظور جلوگیری از به هدر رفتن این سرمایه، استفاده بهینه از برگ ها و بازگشت آن ها به طبیعت، با جمع آوری آن ها از محدوده های خدماتی شهری برای تولید کود غنی شده بیوکمپوست اقدام می کند . 

کمک به بازگشت دوباره برگ ها به چرخه طبیعت 

پرنگ با بیان این که در پاییز امسال 1 هزار و 500 پاکبان بیش از 600 تن برگ از خیابان ها و معابر شهر شیراز جمع آوری کردند گفت: پیش بینی می شود تا پایان زمستان بیش از 1 هزار تن برگ از معابر و خیابان های شهر شیراز جمع آوری شود .

کمک به بازگشت دوباره برگ ها به چرخه طبیعت 

وی اظهار کرد: علاوه بر این برگ ها ضایعات باغبانی و هرس درختان جدا از سایر زباله ها به سایت مهندسی دفن بهداشتی پسماندهای شیراز منتقل و کود سبز تبدیل می شوند . 

کمک به بازگشت دوباره برگ ها به چرخه طبیعت

عزیزی کارشناس سایت پردازش و دفن بهداشتی پسماندهای شیراز با بیان این که برگ ها در این مکان به صورت توده های طویل سطحی انباشته می شوند گفت: برگ ها بعد از چند مرحله هوادهی، دو مرحله تخمیر و پایش وارد محیط زیست می شوند. 

تولید کود سبز یعنی گامی برای غنی سازی خاکی که فرسایش آن به یک بحران جدی محیط زیست تبدیل شده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار