مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از ارائه ۳۴ هزار و ۵۲۸ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در سکونتگاه‌های غیررسمی استان خراسان جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۳۵۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴ 04 January 2017
حسین خوش‌آیند صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در سکونتگاه‌های غیررسمی خراسان جنوبی 34 هزار و 528 نفر ساعت آموزش‌های مهارتی به متقاضیان ارائه شد و 154 نفر از ساکنین این مناطق از آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی افزود: توان‌افزایی مهارتی افراد زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی و به دنبال آن برطرف کردن بیکاری در جامعه است.

وی تصریح کرد: 43 نفر از برادران و 111 نفر از خواهران ساکن سکونتگاه‌های غیررسمی استان با فراگیری آموزش‌های مهارتی فنی‌ و حرفه‌ای از این طریق توانمند شدند.

خوش‌آیند با اشاره به نقش آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای در اشتغال‌زایی جوانان فاقد مهارت گفت: کابینت‌ساز چوبی درجه 2، سوخت‌نگار چوب و نی، مهارت‌های ساده زیستن، نصب دزدگیر و دوربین مداربسته، مشبک کار درجه 2 و دوزنده کیف چرمی از جمله رشته‌های آموزش داده شده در سکونتگاه‌های غیررسمی خراسان جنوبی است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان، همفکری، تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی، توانمندسازی اقشار جامعه به ویژه قشر محروم در اشتغال‌زایی را از موثرترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و اظهار داشت: تنها راه حل معضلات حاشیه‌نشینی و بیکاری در جامعه تولید اشتغال پایدار است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار