علیرغم شکایت از عده ای در محاکم قضایی اما متهمان حکم تبرئه گرفتند و اتفاق بدتری امسال افتاد که دو باغ بزرگ نزدیک به ۵۰۰اصله به طور کامل در منطقه دامور ساورز توسط افراد ناشناس قلع و قمع شد.
کد خبر: ۳۵۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹ 04 January 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمذ؟در اقدامی زننده و جنایت گونه از سوی افرادی نا‌شناس، بیش از ۵۰۰ اصله درخت در منطقه بسیار زیبای «دامور طسوج چرام» که از مناطق گردشگری و سردسیری این شهرستان محسوب می‌شود قلع و قمع شده است.
این افراد نا‌شناس، شبانه با «تبر» به جان درختانی چون «گردو، سیب، گیلاس، هلو و شفتالو» افتاده و متاسفانه اقدام به قلع و قمع بیش از ۵۰۰ اصله درخت کرده‌اند.

منطقه زیبای «دامور طسوج چرام» متعلق به سادات رضاتوفیقی بوده که از قلع و قمع درختان خود بشدت گله‌مند و نگرانند.
این افراد نا‌شناس، ریشه درختان را قطع تا درخت دیگر سبز نشود و اغلب درختان دارای عمری بیش از پنج سال هستند.
 سید صفدر خلیلی از کشاورزان و باغداران این منطقه در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:در تاریخ   ۱۰دیماه هفته گذشته که برای سرکشی باغ به آنجا رفته بودم متوجه شدم که درخت ها را بریده و در گل به صورت ماهرانه نشانده بودند که کسی متوجه قطع شدن آنها نشود.
این باغ دار که بسیار از این اقدام نارحت بود اذعان کرد:ثمره چند سال و تلاش در جاده صعب العبور و هزینه برای ۱۶۵درخت گردو ،هلو و گیلاس توسط افراد جنایتکار قلع و قمع شد.
این جانباز و فرهنگی اهل چرام گفت:این باغ در زمینی به مساحت ۳هکتار از عمر این درختان از ۱تا ۴سال می باشد که با مرارت زیادی کاشته شد اما در یک شب همه زحمات خودم و خانواده ام برباد رفت.
خلیلی با اشاره به ضرورت برخورد قاطع با متخلفان قطع درختان گفت:سال گذشته هم ۵۰اصله از درختان همین باغ توسط افرادی بریده و تخریب شد که علیرغم شکایت از عده ای در محاکم قضایی اما متهمان حکم تبرئه گرفتند و اتفاق بدتری امسال افتاد که دو باغ بزرگ نزدیک به ۵۰۰اصله به طور کامل در منطقه دامور ساورز توسط افراد ناشناس قلع و قمع شد.
وی  گفت:از دستگاه های امنیتی،انتظامی و قضایی استدعا داریم که به صورت ویژه این جنایت و اقدام غیرانسانی را پیگیری نمایند تا مردم و باغداران احساس امنیت نمایند و بتوانند در این مناطق سرمایه گذاری کنند.
«منطقه دامور طسوج چرام» در ۴۰ کیلومتری شهر چرام مرکز این شهرستان واقع شده و دارای آب و هوایی بسیار خوش و سردسیری است.






















اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
واقعا سلسله اقدامات نابخردانه ودور از شان انسانیت در تخریب وسایل مردم وقطع درختان اقدامی جنایت بار وناشایست است واین اقدامات فجیع مدتی است که اتفاق میافتد ولی کو کا راگاهان خبره ودانا که کشف نمایند سر نخهای جالب شاکیان دارند که اگر ریشه یابی شود حتما به مجرم دست پیدا خواهند کرد اگر بخواهند وشاکیان خوب توجیه کنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار