تابناک: دومین همایش بزرگداشت روز نیاسر و دوستی ملل شنبه شب در محل برج میلاد تهران برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ 17 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا شهردار نیاسر کاشان در این همایش، مبادلات اقتصادی و فرهنگی بین منطقه کاشان و کشورهای عضو انجمن های دوستی ایران و سایر ملل را از اهداف همایش دانست و گفت: اولین همایش روز نیاسر سال گذشته با حضور برخی از سفیران سایر کشورها در شهر نیاسر برگزار شد.

جمشید اسماعیلی از آمادگی مسوولان کهن باغشهر نیاسر برای سرمایه گذاری در این منطقه خبر داد و با اشاره به اینکه منطقه کاشان قطب گردشگری است، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر نیاسر آماده ارائه خدمات به سرمایه گذاران در امر گردشگری است.

سفیر سنگال در ایران نیز در این آیین گفت: توریسم می تواند ارتباط خوبی بین دو کشور ایران و سنگال برقرار نماید، زیرا توریسم عنصر بسیار مهمی در معرفی و توسعه فعالیت های مختلف هر کشور است.

بارا باکا همچنین از توریسم به عنوان عنصری با اهمیت در پیشرفت دانش و ارتباطات نام برد و گفت: شهر نیاسر این توانمندی را دارد که در جهت ارتقای توریسم تلاش کند.

وی با بیان اینکه 95 درصد مردم سنگال مسلمان هستند، گفت: این اشتراکات مذهبی می تواند در تبادل توریسم دو کشور موثر باشد.

نایب رییس شبکه شورای عالی انجمن های دوستی ایران با سایر کشورها نیز در این آیین، ایران را دارای جاذبه های متنوع تاریخی و فرهنگی دانست و افزود: تنوع قومیتی با آداب و سنن منحصر به فرد، چهره ای متفاوت به ایران از لحاظ وسعت و قدمت بخشیده است.

غلامرضا سیدان افزود: کارشناسان جهانگردی از ایران به عنوان غول خفته این صنعت یاد می کنند و ما معتقدیم جاذبه های تاریخی و طبیعی ایران همچنان ناشناخته است.

این همایش با حضور مسوولان شهرستان کاشان و نیاسر، روسای انجمن های دوستی ایران و سایر ملل و سفیر سنگال در ایران برگزار شد.

چارتاقی، بافت تاریخی با عناصر، فضاها، راسته ها و بناهای عمومی و مسکونی متعدد و گوناگون، باغهای گسترده، گلستانهای زیبا و قرارگیری در دامنه کوه به همراه چشمه اسکندریه و آبشار معروف نیاسر و باغ و کوشک تالار، این شهر را تبدیل به یکی از شهرهای تاریخی و گردشگری کشور کرده است.

نیاسر در 15 کیلومتری کاشان یکی از سه مرکز مهم تولید گل محمدی، گلاب و عرقیات گیاهی در کشور است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :