رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: بازرسان این سازمان به شدت با عرضه کالاهای قاچاق در واحدهای صنفی استان برخورد می‌کنند.
کد خبر: ۳۵۶۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 08 January 2017
به گزارش تابناک قم، احمد ذاکری با اشاره به نقش اصناف استان در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: با توجه به نقش مهم اصناف، دوره‌های آموزشی مختلفی را برای اصناف استان قم برگزار کردیم.

وی ادامه داد: فرش دستباف قم، نگین انگشتری استان است و رهبر معظم انقلاب در سفر به استان قم به فرش دستباف استان توجه خاصی نشان دادند، پس از این سفر اعتبار خاصی برای احداث نمایشگاه دائمی فرش استان قم اختصاص یافت و امیدواریم که این نمایشگاه در سال 96 به بهره برداری برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در استان خوشه‌هایی همچون خوشه مبلمان، خوشه سوهان، خوشه کفش و خوشه فرش دستباف داریم که این خوشه‌ها اشتغالزایی زیادی را به دنبال داشتند.

ذاکری با اشاره به زائرپذیر بودن استان قم اظهار کرد: در سال حدود 20 میلیون زائر در این استان داریم، به همین دلیل ثبات قیمت‌ها در استان قم اهمیت زیادی دارد و در این راستا نظارت و بازرسی واحدهای صنفی استان به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: حدود 50 کارشناس در بخش نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم فعال هستند و این افراد بر عرضه کالا در استان نظارت دارند و بازرسان این سازمان به شدت با عرضه کالاهای قاچاق در واحدهای صنفی برخورد می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: همه باید دست به دست هم دهیم و فرهنگ مصرف کالای داخلی را در کشور ترویج کنیم، همچنین باید برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اقداماتی را انجام دهیم تا شاهد رشد سرمایه گذاری و افزایش اشتغال در کشور و استان باشیم.

ذاکری با اشاره به برنامه ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی استان قم اظهار کرد: 48 واحد تولیدی استان که امسال تسهیلات بانکی را دریافت کردند، مورد پایش قرار دادیم و متوجه شدیم که ارائه این تسهیلات به این 48 واحد، 150 فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از بانک‌های استان قم می‌خواهیم که در زمینه ارائه تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان کمک کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار