مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: وجود نیروی انسانی کارآمد و دارای تخصص و مهارت می تواند به افزایش بهره وری و ارتقای سطح کیفی خدمات در همه سازمان ها و بخش ها کمک کند.
کد خبر: ۳۵۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 11 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا؛ داود ناصری امید در نهمین جلسه شورای اداری آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با حضور مدیرکل، معاونان و رؤسای ستادی و مراکز در محل مرکز شماره 2 این اداره کل افزود: با تلاش های مستمر همکاران مجموعه در سال های گذشته، دیدگاه جامعه نسبت به فراگیری مهارت افزایش یافته است.
او گفت: از بازخوردهای مثبتی که در جامعه و رسانه ها وجود دارد می توان متوجه شد که در جامعه این نتیجه حاصل شده که داشتن مدرک دانشگاهی بدون داشتن مهارت فاقد کارایی لازم است.
وی با اشاره به وجود رشته های بسیار مناسبی که در مراکز آموزش فنی و حرفه ای وجود دارد ولی متأسفانه بیشتر مردم از وجود آنها و یا روال شرکت در دوره ها آشنایی ندارند، افزود: با گسترش فرهنگ مهارت آموزی در جامعه و آگاه کردن مردم نسبت به مهارت های فنی و حرفه ای نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.
وی اظهار کرد: کارکنانی که از روحیه بالایی برخوردارند به طور قطع قدرت خلاقیت و ابتکار نیز خواهند داشت و به راحتی می توانند فرآیند بهبود و بهره وری سیستم را تسهیل نمایند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه در ادامه همچنین گفت: سعی کرده ایم با تفویض اختیار به مسوولان در انجام امور قسمت خود، شایسته سالاری و مشارکت کارکنان در تصمیمات، از خرد جمعی بهره مند شویم.
ناصری امید افزود: باید نگرش منفی را به کار تغییر دهیم و به کار به عنوان یک ارزش نگریسته شود در عین حال قدرشناسی را در بین مجموعه ترویج دهیم.
او به ظرفیت آموزشگاه های آزاد به عنوان بازوان بخش دولتی نیز اشاره کرد و گفت : باید بتوان از پتانسیل ها و قابلیت های بخش خصوصی نیز در راستای تقویت برنامه های آموزشی و کیفی سازی آموزشهای فنی و مهارتی بهره گرفت.
رییس مرکز شماره 2 آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه نیز در این جلسه اشاره به تخصصی بودن رشته های این مرکز در زمینه خودرو افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقده با ایران خودرو، کارآموزان استان های همجوار جهت گذراندن دوره های آموزشی به این مرکز معرفی می شوند.
منصور نجفی افزود: علاوه بر کارآموزان معرفی شده از طرف شرکت ایران خودرو، دوره های دیگری هم برای کارآموزان متقاضی برگزار می شود.
وی افزود: تاکنون بیش از 80 درصد از تعهدات آموزشی این مرکز در بخش های ثابت، صنایع، پادگان و زندان تحقق یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار