ساخت پردیس سینمایی در شهر شیراز در ۴ سال گذشته با اما و اگرهای زیادی روبه‎رو بوده است، اما به تازگی مدیرعامل موسسه بهمن سبز از ساخت نخستین پردیس سینمایی در شهر شیراز خبر داده است.
کد خبر: ۳۵۹۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 12 January 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم: «سال 96 یکی از مهم‎ترین برنامه‌های موسسه بهمن سبز، ساخت نخستین پردیس سینمایی در شهر شیراز است». این سخن را محمود کاظمی، مدیرعامل موسسه بهمن سبز است که به نقل از حوزه هنری در برخی از رسانه‌ها درج شده است.

وی گفته است «شیراز یکی از گلوگاه‌های اکران و یکی از اولویت‌های ماست با برنامه‎ریزی‌هایی که از قبل داشتیم پروسه ساخت پردیس سینمایی «چهار راه زند» سال آینده در این شهر فرهنگ و تاریخی کلید خواهد خورد».

ساخت پردیس سینمایی در شهر شیراز امری است که از مدت‌ها قبل توسط مسئولان فرهنگی استان و شهر شیراز مطرح می‎شد اما در فروردین امسال محمد کرم‎اللهی، رئیس حوزه هنری استان فارس با این بیان که ساخت پردیس سینمایی نیاز به طرح مطالعاتی دارد و قرار نیست در شیراز پردیس سینمایی ساخته شود، آب پاکی را روی دست همه کسانی ریخت که پیگیر ساخت پردیس سینمایی در شیراز بودند.

وی امروز نیز در گفت‎وگو با تسنیم دریافت هرگونه اطلاعات درباره ساخت پردیس سینمایی در شیراز و سخنان مدیرعامل موسسه بهمن سبز را به کاظمی، مدیرعامل این موسسه حواله داد و گفت: موسسه بهمن سبز مسئول سینماها است و  خود آنها باید درباره خبری که داده‎اند، پاسخ دهند.

کرم‌اللهی در فروردین ماه اولویت را بازسازی و استانداردسازی سینماهای کنونی عنوان کرده و گفته بود  حوزه هنری قصد دارد همین سینماهای موجود و فرسوده را با اولویت سینما ایران و سعدی استانداردسازی کند.

به باور رئیس حوزه هنری استان فارس، طرح ساخت پردیس سینمایی بدون انجام طرح مطالعاتی حرفی ناصواب است. به گفته وی ابتدا باید این پرسش مطرح شود که آیا ساخت پردیس سینمایی در استان فارس ضرورت دارد؟ و در مرحله دیگر آیا تعریف دقیقی از پردیس سینمایی صورت گرفته است؟

کرم‌اللهی در نشست خبری فروردین ماه از مردم و اهالی رسانه فرصت خواست تا کمبودها و نارسایی‌ها در حوزه سینما را با بازسازی سینماها جبران کند.

 ساخت پردیس سینمایی در شیراز  به حدود  3-4 سال پیش بازمی‌گردد، زمانی که سینما بهمن شیراز تعطیل شد و علیرضا پرورش رئیس اسبق حوزه هنری گفته بود با فروش سینما بهمن درآمد حاصل از آن برای ساخت پردیس سینمایی هزینه می‎شود، این طرح در آن زمان برای تصویب بین شیراز و تهران در رفت‎وآمد بود اما ساخت پردیس به عمر مدیریت پرورش نرسید.

پس از پرورش، مهدی نجابت سکان حوزه هنری را به دست گرفت و از همان روزهای ابتدایی این امر را دنبال کرد و در پایان روزهای مدیریتش از مشخص شدن پیمانکار این طرح خبر داد در حالی که هنوز سینما بهمن کماکان باقی بود و خبری از فروش این سینمای قدیمی شهر شیراز نبود.

کرم‌اللهی که پس از نجابت بر صندلی ریاست حوزه هنری تکیه زد، به کل ایده ساخت پردیس سینمایی را رد کرد چراکه عقیده داشت  پردیس‎های سینمایی متناسب با شرایط اقلیمی، جمعیتی و فرهنگی در نقاط مختلف ایجاد می‎شود و نمی‎توان تبدیل دو سالن سینما به پنج سالن را تحقق یک پردیس سینمایی استاندارد با همه ویژگی‎هایش دانست.

وی با صراحت بر این نکته تأکید کرد که وعده ساخت پردیس سینمایی بدون طرح مطالعاتی گسترده و ویژه داده شده است اما با گذشت 9 ماه از این سخنان حوزه هنری قصد دارد که نخستین پردیس سینمایی را در شیراز بسازد، باید منتظر ماند و دید که آیا این وعده محقق می‎شود یا مانند 4 سال پیش در حد وعده باقی می‏‎ماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار