تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: برگزاری یادواره های شهدا ، نیازمند کارهای جهادی با مدیریت جهادی می باشد.
کد خبر: ۳۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۴ 19 May 2015
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید‌ محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مدافع حرم که در سالن محراب آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد با بیان این که نگاه به مظلوم، به ویژه شهید مظلوم، در متن آموزه های دینی ما توسط شخص نبی مکرم اسلام(ص) وجود دارد، تصریح نمود: نبی اکرم(ص) در شهادت حضرت حمزه (ع) بعد از جنگ احد که تعداد شهدا زیاد و هرخانه و قبیله ای گرفتار شهید خود بود، مظلومیت آن جناب را یادآور شدند و مردم را به گرامیداشت مقام این شهید بزرگ اسلام توجه دادند.

وی با بیان اینکه رفتار پیامبر خدا(ص) درباره حضرت حمزه نشان می دهد که در تکریم شهید، بحث عاطفی اهمیت زیادی دارد، تصریح کرد: خانواده ای که شهید داده، از نظر عاطفی آسیب جدی دیده است؛ ما باید بدانیم که مباحث معیشتی خانواده شهدا، در اهمیت بعدی در گرامیداشت و تکریم شهدا قرار دارد.

وی با تقدیر از تلاش انجام شده برای گرامیداشت مقام شهدای مدافع حرم تصریح کرد: تجربه نشان داده، زمانی که کاری منطقی با عشق و شور انجام می شود، نیاز به دعوت دیگران به این کار وجود ندارد، بلکه خود مردم به سوی کار شما جذب می شوند.

سعیدی به نقش تبلیغات و کارهای رسانه ای در برپایی هرچه با شکوه تر این آیین اشاره کرد و گفت: باید رسانه ها، مطبوعات، صدا و سیما، سایت های خبری و...، تبلیغات گسترده ای انجام دهند تا این مراسم هرچه باشکوه تر برگزار شود.

رییس هیئت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا نیز دراین دیدار از برگزاری نخستین آیین یادواره شهدای مدافع حرم در خردادماه جاری در قم خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری با گرامیداشت مقام شهدا، تکریم شهدا را از وظایف ضروری دانست و گفت: متأسفانه امروزه نسبت به تکریم و گرامیداشت شهدای مدافع حرم، آنگونه که باید عمل نمی شود و ما شاهد مظلومیتی در این عرصه هستیم.

وی با بیان این که بیشتر مدافعان حرم را رزمندگانی از کشورهای افغانستان و پاکستان تشکیل می دهند، گفت: پیکر مطهر این شهدا وارد کشور می شود ولی در مراسم تشییع و تکریم آنها مظلومیت دیده می شود.

وی افزود: البته تا امروز در تشییع و تکریم پیکر شهیدان مدافع حرم خدمت هایی انجام شده است، ولی لازم می باشد تلاش های بیشتری صورت پذیرد تا حداقل وظیفه خود را نسبت به آنها انجام دهیم.

ماندگاری با اشاره به اختصاص قطعه شهدا در قم برای دفن شهدای مدافع حرم گفت: تاکنون 55 شهید مدافع حرم در این قطعه تدفین شده اند.

وی تکریم بدنهای مطهر و تشییع باشکوه پیکر مدافعان حرم را ازاهداف تشکیل ستاد بزرگداشت یادواره شهدای مدافع حرم مطهر برشمرد و گفت: این شهدا، مدافع حرم اهل بیت (ع) هستند؛ از این رو باید نسبت به آنها با هر ملیت و زبانی اهتمام جدی داشته باشیم.

وی افزود: تکریم خانواده شهدای مدافع حرم و برگزاری یادواره آنها از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار