استاندار همدان با بیان اینکه دولت یازدهم مظلوم ترین دولت است، افزود: علت مظلومیت این دولت، رو نیاوردن به غوغاسالاری و دروغ نگفتن به مردم است.
کد خبر: ۳۶۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۶ 19 May 2015
استاندار همدان گفت: زیرسوال بردن خدمات و اقدامات صورت گرفته از سوی دولت تدبیر و امید کم لطفی در حق نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایرنا، محمد ناصرنیکبخت در آیین بزرگداشت سالروز ملی ارتباطات و روابط عمومی با بیان اینکه دولت یازدهم مظلوم ترین دولت است افزود: علت مظلومیت این دولت، رو نیاوردن به غوغاسالاری و دروغ نگفتن به مردم است. 

وی با ذکر اینکه دولت بیش از آنچه انجام داده، عنوان نکرده است اظهار کرد: دولت به دور از شعار و غوغا و بدون افزودن به آمار عملکرد، صادقانه هر آنچه که انجام شده را به همراه برنامه های پیش بینی شده برای رفع خلاء و کاستی ها منعکس کرده است. 

وی در خصوص عملکرد روابط عمومی ها تصریح کرد: روابط عمومی ها ملزم به ارایه اطلاعات و اخبار عملکرد دستگاه ها و نهادهای محل فعالیت هستند در حالیکه در این ارتباط ضعیف عمل شده است. 
وی افزود: مسوولان روابط عمومی دستگاه ها باید روزانه علاوه بر دریافت اخبار و اطلاعات از مدیر دستگاه و انتقال آن به رسانه ها، گزارشی از وضعیت استان و کشور را به مدیر ارایه دهند. 

استاندار همدان تاکید کرد: روابط عمومی ها با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام همدلی و همزبانی ملت و دولت مزین شده باید با استفاده از امکانات و تجهیزات در اختیار برای انعکاس خدمات صورت گرفته تلاش کنند. 

نیکبخت اضافه کرد: همدلی و همزبانی دولت و ملت یک عمل دو طرفه است و مردم در این زمینه با نقش آفرینی در پیروزی انقلاب، اداره جنگ در دوران دفاع مقدس و حضور در مناسبت های ملی ، مذهبی و سیاسی به شایستگی همدلی خود را اثبات کرده اند. 

وی افزود: پاسخ دولت در مقابل این همه نقش آفرینی و همدلی ، خدمت صادقانه به ملت است و در این صورت پیام سال رهبری فرزانه انقلاب تعریف شده و معنا و هویت پیدا می کند. 

وی تاکید کرد: مسوولان باید بیش از گذشته به دور از غوغا سالاری و بزرگنمایی و اقدام ناصادقانه عملکرد خود را بیان کنند که در این ارتباط مسوولیت روابط عمومی ها به عنوان پل ارتباطی بسیار سنگین است. 

وی با عنوان برنامه دولت یازدهم در راستای اعتدال، تدبیر و امید اضافه کرد: روابط عمومی ها نسبت به پاسخگویی به مردم در زمینه اقدامات انجام شده در این سه سرفصل چه میزان موثر بوده اند؟ 

استاندار همدان تاکید کرد: محول کردن چندین کار به حوزه روابط عمومی با قبول اینکه روابط عمومی باید استقلال داشته باشد پذیرفتنی نیست چون در آن صورت هیچیک از کارها به خوبی انجام نمی شود. 

نیکبخت با ذکر اینکه از روابط عمومی و مدیران ادارات استان گلایه دوستانه دارم اظهار کرد: خدمات صورت گرفته توسط نهادها و دستگاه های دولتی تنها از سوی استاندار در نشست شورای برنامه ریزی استان اعلام می شود در حالیکه باید مدیران اقدامات صورت گرفته را پیش از برگزاری جلسات از طریق روابط عمومی ها منعکس کنند. 

استاندار همدان تصریح کرد: افرادی که نسبت به اطلاع رسانی از اقدامات صورت گرفته کوتاهی می کنند چگونه می توانند انتظار داشته باشند که رضایتمندی مردم افزایش یابد. 

وی با عنوان اینکه دولت در بدترین شرایط بودجه ای و تحریم، بزرگترین کارها را انجام داده است مثال زد: تنها در بخش سلامت در 10 ماه گذشته یک هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار به همدان تخصیص داده شده است. 

وی گفت: نتایج بدست آمده از نظرسنجی یک موسسه در زمینه عملکرد دولت گویای این است که دولت یازدهم توجه جدی به رفع مشکلات و دغدغه های مردم در سه بخش سلامت، امنیت و اشتغال دارد. 

استاندار همدان افزود: این موسسه با تحقیقات خود اثبات کرده است که دولت برای رونق اشتغال، کاهش تورم و رفع مشکلات مردم برنامه های مناسبی طراحی کرده است. 

وی تاکید کرد: دولت هنگام طراحی بودجه هم برای شرایط توفیق تیم دیپلماسی در مذاکرات هسته ای و هم برای شرایط به توافق نرسیدن مذاکرات ایران با گروه 1+5 برنامه مجزا پیش بینی کرده است در حالیکه روابط عمومی ها در انتقال این برنامه ها خوب عمل نکردند. 

نیکبخت گفت: ایران در استفاده از اینترنت و تلفن همراه رتبه 13 جهان را دارد همچنین از نظر وجود و فعالیت رسانه های نوشتاری نیز دارای جایگاه خوبی است با وجود چنین بستری باید روابط عمومی ها از این ظرفیت برای اطلاع رسانی بهره گیرند. 

وی بیان کرد: برخی مواقع رسانه ها به علت فقر اطلاعات برخی مسایلی را مطرح و منعکس می کنند که خود نیز آن را قبول ندارند که علت این امر را باید در اطلاع رسانی نکردن به موقع روابط عمومی ها به رسانه جویا شد. 

وی روابط عمومی را آیینه منعکس کننده خدمات دولت دانست و اظهار کرد: روسای سازمان و نهادها ملزم به ارائه اطلاعات در زمینه خدمات صورت گرفته به روابط عمومی ها به منظور انعکاس در رسانه ها هستند. 

وی تاکید کرد: برخی از روابط عمومی ها رسانه ها را رقیب خود می دانند در حالیکه باید با نشریات دوستی و همراهی کنند چون رسانه ها منعکس کننده خدمات و عملکرد دستگاه ها هستند. 

*اجازه ندهید نامزدهای انتخابات مجلس خدمات دولتمردان را مصادره کنند 

استاندار همدان با ذکر اینکه روابط عمومی عامل ایجاد وحدت بین دولت و ملت هستند گفت: روابط عمومی ها با انعکاس درست و به موقع اخبار و اطلاعات اجازه ندهند در سالی که انتخابات را در پیش رو داریم عملکرد دولت مصادره شود. 

نیکبخت افزود: برخی از نامزدهای انتخاباتی برای تبلیغ ، خدمات و اقدامات صورت گرفته از سوی دولتمردان را به حساب خودشان می گذارند که باید جلوی این امر با اطلاع رسانی درست و شفاف گرفته شود. 

وی تاکید کرد: همچنین نباید اجازه داد نقصان و کمبودهای ماحصل تحریم و کاستی هایی که میراث گذشته است را به نام دولت تدبیر و امید بگذارند. 

27 اردیبهشت به نام روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است. 



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار