معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: جامعه هدف در طرح انسداد بی سوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است که در استان همدان ۵۶ هزار نفر را در بر می گیرد و باید تفکیک شهرستانی و بخشی این امر مشخص شود.
کد خبر: ۳۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ 19 May 2015

به گزارش مهر، محمد ابراهیم الهی تبار در شورای آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه یکی از مصداق های دولت و ملت، همدلی و همزبانی استفاده از ظرفیت های درونی، اعتماد و اعتقاد به مردم است تا بتوان در حوزه آموزش و پرورش از ظرفیت ها استفاده کرد، اظهار داشت: باید اتکا به دولت را کم کرد.

وی با بیان اینکه نباید آماری که از سوی آموزش و پرورش در خصوص مدارس غیردولتی داده می شود، تنهاکمی بلکه باید کیفی نیز باشد، بیان کرد: گروه هایی برای نظارت بر مدارس غیر دولتی تعیین شده و ممکن است افرادی برای نظارت به مدارس غیر دولتی مراجعه کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه ممکن است برخی افراد وارد مدارس غیردولتی شوند و با عملکرد خود شان مدارس غیردولتی را پایین بیاورند، ابراز داشت: باید مدارس غیر دولتی به این موضوع توجه کرده و به آن بپردازند.

الهی تبار با بیان اینکه طرح انسداد بی سوادی در حال اجرا است و مسیر خود را طی می کند، عنوان کرد: جامعه هدف در طرح انسداد بی سوادی گره سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است که در استان همدان ۵۶ هزار نفر را در بر می گیرد و باید تفکیک شهرستانی و بخشی این مسئله مشخص شود.

وی با بیان اینکه باید در خصوص انسداد بی سوادی برنامه ای مشخص و به کل شهرستان ها داده شود، ادامه داد: باید وضعیت بی سوادی مشخص و به شهرستان ها، بخش ها، دهیاری ها ارائه و هدف گذاری شود که امسال موظف هستند ۲۵ درصد افراد بی سواد را زیر پوشش قرار دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه درخصوص موضوع سواد آموزی تصمیم سازی بسیار مهم است و کارشناسان در شورای آموزش و پرورش و کارشناسان دستگاه مربوطه و غیره باید هم اندیشی و برنامه ریزی داشته باشند، عنوان کرد: باید به شهرستان ها برای مبارزه با بی سوادی برنامه داد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان یکی از فرصت ها درخصوص مبارزه با بی سوادی را استفاده از ظرفیت سمن ها عنوان کرد و با بیان اینکه بسیاری از فرهنگیان بازنشسته هستند که باید از این مجموعه استفاده و تشکل هایی راه اندازی کرد، ابراز داشت: ایجاد تشکل ها می تواند ظرفیت خوبی باشد.

الهی تبار با بیان اینکه امسال با برنامه ریزی خوبی صورت گرفته و همکاری دستگاه ها حرکت مناسبی رقم خواهد خورد، ادامه داد: دبیرخانه آموزش و پرورش نقش اصلی در این زمینه دارد و باید از ظرفیت شورای آموزش و پرورش، استاندار همدان، نماینده ولی فقیه در استان، اعضا شورای آموزش و پرورش استفاده کرد تا در زمینه اطلاع رسانی نیز باید اقدامات خوبی انجام شود.

وی با بیان اینکه برای انجام طرح انسداد بی سوادی مجموعه استان آمادگی کامل دارد و کار باید دنبال شود تا با برنامه ریزی منسجم این مهم به سر انجام برسد، اظهار داشت: استان همدان در بحث مبارزه با بی سوادی استان خوش سابقه ای بوده و در عرصه مبارزه با بی سوادی مدیران خوبی داشته است که همه دستگاه های مربوطه را در گیر می کردند و آموزش و پرورش نیز باید مجموعه را درگیر کند و هر کس با هر مسئولیتی به جلسه ای حاضر می شود نخست درخصوص مبارزه با بی سوادی در استان صحبت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه با بیان اینکه ۵۶ همکار فرهنگی و ۲۶ دانش آموز در استان همدان مبتلا به سرطان هستند، اظهار داشت: در راستای کمک به این بیماران ۵۰ فقره وام۲۰ میلیونی با سود ۱۲ پرداخت شده است.

عبدالرضا فولادوند با بیان اینکه در سال گذشته دو مرتبه دستور کار جلسه اوضاع سواد آموزی بوده اما اهداف محقق نشده است، ابراز داشت: در تلاشیم رتبه استان همدان در عملکرد را از رتبه ۳۰ به رتبه های میانی ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه در بحث سواد آموزی اهداف در استان همدان محقق نشده و استان همدان جایگاه خوبی در کشور ندارد، بیان کرد: بحث ریشه کنی بی سوادی در استان و در کل کشور مشکل مالی ندارد و تامین اعتبار شده و اعتبارات کامل وجود دارد ولی این کار همت جمعی می طلبد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه اکنون سختی کار سواد آموزی است و در طول ۳۵ سال گذشته کاری به این مشکلی وجود نداشته است، بیان کرد: همه دستگاه های مرتبط باید کمک کنند.

فولادوند با بیان اینکه بی سوادی در رگ و پوست باقی می ماند، عنوان کرد: در مناطقی که گستره روستاها وسیع تر است کار مشکل تر می شود و باید فرهنگ را تغییر دهیم و فرهنگ مقوله ای نیست که در کوتاه مدت جواب دهد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار