رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: از امشب هوای استان رو به صاف شدن می رود اما سرمای منفی سه تا چهار درجه ای هوا در مناطق کوهستانی و سردسیر ایلام موجب بروز یخبندان و کندی تردد می شود.
کد خبر: ۳۶۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱ 22 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی میهن پرست اظهار کرد: تا عصر امروز از شدت بارش برف در شهر ایلام کاسته می شود هرچند جسته و گریخته این بارش ها تا امشب ادامه دارد.

میهن پرست یادآور شد: با خروج این سامانه آسمان استان تا پایان هفته جاری به صورت پایدار خواهد ماند ولی از اواخر هفته جاری با ورود سامانه جدید بارشی هوای ایلام دوباره ناپایدار می شود.
 
وی تاکید کرد: طبق بررسی نقشه های هواشناسی، سامانه بارشی پایان هفته از سامانه کنونی قوی تر خواهد بود و از وضعیت ریزشی مطلوب و موثری برخودار است که البته اطلاعات و در صورت نیاز اخطاریه های مرتبط با آن در روزهای آتی منتشر می شود.
 
به گزارش ایرنا، امروز بعد از مدت ها از سپری شدن فصل پاییز و زمستان و کاهش محسوس نزولات جوی، چهره استان ایلام با بارش مطلوب برف زمستانه سپید پوش شد.
 
استان ایلام از ابتدای سال زراعی جاری تا نیمه نخست دی گذشته با 127 میلی متر بارش نسبت به میانگین بلندمدت شاهد کاهش 28 درصدی باران و برف بوده است.
 
با توجه به کاهش بارندگی ها در ماه های سپری شده از سال زارعی جاری به ویژه در فصل پاییز از منظر هواشناسی، استان ایلام امسال با پدیده خشکسالی مواجه است.
 
هواشناسی ایلام با این وجود برای ماه های بهمن، اسفند و فروردین در استان احتمال بارش های مطلوب نزدیک به طبیعی پیش بینی کرده که در صورت تحقق، باز هم 10 درصد در مقایسه با میانگین بلند مدت بارندگی ها کاهش نشان می دهد./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار