تابناک: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز سه شنبه از دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید کرد.
کد خبر: ۳۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱ 19 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محمد فرهادی دراین بازدید از فناورهای شرکت های دانش بنیان ' فراتک ' ، ' کاراپالایه ' و ' پارسیان پویا پلیمر' در حوزه ی محیط زیست بازدید کرد.

همچنین شرکتهای دانش بنیان ' بهین آب زنده رود '، ' امواج نگار سپاهان ' و ' بهیار صنعت سپاهان '، ' روشن رای سپاهان ' و تالی ژنپار ' که در حوزه ی پزشکی فعالیت می کنند فناوریهای خود را به وزیر علوم معرفی کردند.

شرکتهای دانش بنیان ' راه سبز چهلستون ' ، ' ردیاب شیمی ' ، ' ایده پرداز صبا ' و ' آوای اطلاعات آریا ' در حوزه ی اتوماسیون و شرکتهای ' کنترل توان '، ' شعله ی آریا ' و ' هیدروژن آسیا ' به معرفی دستاوردهای خود در نمایشگاه مورد بازدید وزیر علوم پرداختند.

همچنین وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در جلسه ای با مدیران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از فعالیت ها و عملکرد این شهرک آگاهی یافت.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان اولین سازمان موسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال 1380 به طور جدی با هدف حمایت و هدایت شرکت ها و موسسات دانش بنیان آغاز کرد تا در سطحی کلان تر به ایجاد همکاری و نزدیکی بیشتر جامعه علمی و صنعتی و رونق اقتصادی بپردازد.

به عبارت دیگر شهرک به عنوان حلقه واسط میان دولت، صنعت و دانشگاه ایفای نقش کرده و به توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش ودر نهایت تبدیل علم به ثروت در کشور کمک می کند.

حضور 380 شرکت و موسسه دانش بنیان در شهرک و شکل گیری 45 واحد صنعتی مبتنی بر فناوری های این شرکت ها، اشتغال جمع کثیری از فارغ التحصیلان دانشگاه ها و بسیاری از ارزش آفرینی های دیگر، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را به یک سازمان پیشرو و موثر در توسعه استان تبدیل کرده است و بیانگر عزم جدی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای ایفای نقش موثر در شکل گیری منطقه ویژه (کریدور) علم و فناوری اصفهان به عنوان یکی از نقاط کانونی آن است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار