احمد کرمی؛
مدیرکل بحران استانداری گفت: با اقدامات پیگیرانه میزان آتش سوزی جنگل ها امسال نسبت به سال قبل 10 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۳۶۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 23 January 2017
 مدیرکل بحران استانداری ایلام گفت: تحت تاثیر ورود گرد و غبار به هوا و فضای زیستی 11استان ایلام سال جاری را 11 روز را بحرانی و 57 روز را خارج از حد استاندارد سپری کرد.

به گزارش تابناک ایلام ؛  احمد کرمی روز دوشنبه در نشست شورای اداری که با حضور دکتر ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در استانداری ایلام برگزار شد، به بررسی مخاطرات زیست محیطی استان پرداخت.
 
وی افزود: گرد و غبار در یک بازه دهساله استان ایلام را همچون سایر استانهای مرزی با کشور عراق تحت تاتیر قرار داده است.
 
وی ادامه داد: این پدیده در برخی مواقع حتی تا 33 درصد بیش از حد مجاز رسیده است.
وی بیشترین میزان الودگی در ماه های سال را تیر و خرداد اعلام کرد و گفت : اقداماتی برای پیشگیری و کاهش اترات ریز گردها در دستور کار قرار گرفته است.
 
کرمی، نصب دستگاه سنجش ریز گردها در شهرستان های استان، امضا تفاهم نامه با استانداران همجوار در کشور عراق، احدات کمربند سبز و ...از جمله این اقدامات اعلام کرد.
 
مدیرکل بحران استانداری همچنین در خصوص اتش سوزی در جنگل های استان نیز اظهار کرد: با اقدامات پیگیرانه میزان اتش سوزی جنگل ها امسال نسبت به سال قبل 10 درصد کاهش یافته است.
 
کرمی گفت: در سال جاری 31 مورد حریق با 292 هکتار سطح اتش سوزی داشتیم در حالی که این امار در سالهای 93 و 94 به ترتیب 41 مورد و 106 فقره اتش سوزی بود.
 
کرمی احصا نقاط بحرانی،اطلاع رسانی عمومی، استفاده از ظرفیت مردم، کشیک 24 ساعته در مناطق حساس، ایجاد 420 کیلومتر اتش بر،حضور به موقع و فرهنگ سازی و حضور به موقع در نقاط اتش سوزی را از مه مترین دلایل کاهش اتش سوزی در استان برشمرد.
 
وی ابراز امیدواری کرد که با همراهی بیشتر مردم هم از وقوع اتش سوزی در جنگل ها کاسته شود و هم با توسعه جنگل ها از افزایش روزهای گردو غبار در استان پیشگیری شود./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار