2200 هکتار گونه‌ گیاهی در معرض نابودی در عرصه‌های منابع طبیعی استان از سال 90 تاکنون کشت شده است.
کد خبر: ۳۶۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 24 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ؛ رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از کشت 2200 هکتاری گونه‌های گیاهی در معرض نابودی در عرصه‌های منابع طبیعی استان از سال 90 تاکنون خبر داد.

محمدجواد ابراهیمی اظهار کرد: از چند سال گذشته با هدف حفاظت از تنوع ژنتیکی استان و جلوگیری از تخریب و نابودی گونه‌های گیاهی استان، برنامه کشت و توسعه برخی از این گونه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

ابراهیمی ادامه داد: از جمله گونه‌هایی که در برنامه کاشت قرار گرفته‌اند می توان به موسیر، کنگر، زو، گل‌گاوزبان، زیره سبز، زعفران، درخت بنه، امرود(گلابیوحشی)، سماق قرمز، گل محمدی و ... اشاره کرد که در این خصوص اقدام به ایجاد مزارع نمونه و یا کشت توسط جوامع محلی در اراضی واگذار شده منابع طبیعی شده است.

وی ادامه داد: برای توانمندسازی جوامع محلی ضمن آشنایی آنان با روش های تولید و پرورش گونه‌های بومی با معرفی ارقام اصلاح شده، باید نحوه کاشت، داشت و برداشت را هم به آنها آموزش داد و بازارهای فروش این محصولات را هم به آنها معرفی کرد.

ابراهیمی تاکید کرد: منطقه رویشی زاگرس با بیش از دو هزار گونه گیاهی به دلیل تنوع اقلیمی حاکم بر آن پوشیده از گیاهانی است که به دلیل شرایط محیطیحاکم که در سایر مناطق کمتر میتوان مشابه آن را یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار