در نمایشگاه عکس حیات‌وحش به نمایش گذاشته شد
در نمایشگاه عکس حیات‌وحش و تنوع زیستی شهرستان آبیک، کوچک‌ترین پرنده خاورمیانه در آبیک تا بزرگ‌ترین جغد ایرانی به نمایش گذاشته شده است.
کد خبر: ۳۶۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ 24 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، نمایشگاه عکس حیات‌وحش و تنوع زیستی شهرستان آبیک با حضور مدیر کل محیط زیست استان قزوین، جمعی از مسؤولان  شهرستان آبیک در نگارخانه فرهنگسرای باران شهر آبیک افتتاح شد.

در این نمایشگاه که به همت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک وهمکاری علی‌اکبر رشوندآوه عکاس هنرمند برپا شده، بیش از 100 عکس از حیات‌وحش و تنوع زیستی شهرستان آبیک به نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه عکس‌هایی از پرنده زردپره از انواع سرخاکستری، مزرعه، لیمویی، سرزیتونی، کوهی، سرسیاه و انواع سارگپه شامل پا بلند، مرغ مینا و سنقورهای سفید، تالابی، دلیجه و سبزقبا اشاره کرد.

به گزارش فارس، در این نمایشگاه عکس‌هایی از دارکوب سبز، توکای سیاه و سوری، سوسمار چشم ماری و آگامای چابک، سروزغی ایران، پولک شاخی و قفقازی و همچنین لاسرتای البرزی  و انواع کلاغ نوک زرد، نوک سرخ، ابله، زاغی وغراب به چشم می‌خورد.

* عکس شاه‌بوف بزرگ‌ترین جغد ایران در نمایشگاه

تماشای لاک‌پشت مهمیزدار و برکه‌ای اروپایی، افعی حفره‌دار قفقازی، سنجاب ایرانی و زمینی، سارگپه استپی و سنقور خاکستری و چکاوک‌های کاکلی، شاخ‌دار، درختی، مزرعه، پنجه کوتاه و گلوآبی درنمایشگاه عکس خالی از لطف نبود.

پرندگانی مانند بلبل خرمای گوش سفید الیکایی اوراسیایی (پرنده آواز خوان) سسک تاج طلایی (کاکل زری) گنجشک سرسیاه و شانه برسر، سهره جنگلی نر، چرخ ریسک بزرگ و دمجنبانک ابلق و سرزرد و سار و همچنین سار صورتی در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته بود.

همچنین در این نمایشگاه شغال، بزکوهی، روباه معمولی، خروس کولی شامل خروس کولی سینه سیاه، اگرت( حواصیل سفید کوچک) چنگر نوک‌سرخ، تلیله شکم سیاه و حواصیل شب از پرندگان زیبا شهرستان آبیک هستند که  که در این نمایشگاه مشاهده آنها جالب بود.

بنابراین گزارش، انواع گنجشک‌سانان مانند گلوسفید، پیشانی سرخ، چیف‌چاف، سینه سرخ، صعوه کوهی و جنگلی و دم سرخ معمولی، عقاب صحرایی و طلایی، هما، زنبورخوار معمولی، اردک سرسبز و شاه‌باز اشاره کرد.

جالب اینکه در این نمایشگاه، عکس شاه‌بوف بزرگ‌ترین جغد ایران که در آبیک زادآوری دارد و بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین جغد ایران به نمایش گذاشته شده بود.

همچنین عکس پرنده سسک تاج‌طلایی که به عنوان پرنده مهاجرو میهمان شهرستان آبیک است به عنوان کوچک‌ترین پرنده خاورمیانه در این نمایشگاه عکس به چشم می‌خورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار