کد خبر: ۳۶۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹ 26 January 2017
تابناک / شهراوردهای فوتبالی گیلان زمین بین شهرهای های رشت و انزلی همواره با تنش ها، حاشیه ها و اتفاقاتی عجیب و غریب همراه است که شاید این اتفاقات حتی در شهراورد سرخ آبی های پایتخت دیده نشود.

 

فعالان ورزش استان گیلان تلاش های بسیاری برای از بین بردن تنش ها بین هواداران فوتبالی رشت و انزلی انجام دادند اما اقدامات آنها به جهت عدم برنامه ریزی صحیح نتیجه بخش نبود.

 

گیلان سرزمین ۸۰۰۰ هزار شهید سرافزار و والا مقام است و دور شهر رشت و انزلی نیز بزرگان بسیاری را در حوزه فرهنگ و ادب به کشور معرفی کرده اند اما با این حال هیچکس نمی داند انبوه توهین های رکیک به خانواده های تیم رقیب از کجا ناشی می شود.

 

دعواهای فوتبالی رشت و انزلی در سراسر کشور شناخته شده است و تمام فوتبال دوستان از اختلافات آشکار این دو تیم آگاه هستند.

 

آخرین تقابل فوتبالی رشت و انزلی ششم بهمن ماه امسال در ورزشگاه عضدی رشت انجام شد، هرچند که گزارشگران فوتبال با اظهارات خود در شبکه باران سعی در آرام کردن جو فعلی داشتند اما فضای نا آرام ورزشگاه عضدی برکسی پوشیده نبود.

 

هیئت فوتبال انزلی چند هفته پیش از دیدار ملوان و سپید رود در نیم فصل اول که در ورزشگاه تختی انزلی انجام شد اقدامات فرهنگی بسیار پسندیده ای را در راستای کاهش تنشها و توهین ها بین هواداران دو تیم انجام داد.

 

 

اما با وجود میزبانی مناسب انزلیچی ها در دور رفت جام آزادگان از رشتی ها، تیم ملوان بندرانزلی و هوادارنش شاهد میزبانی مناسبی از جانب سپید رودی ها نبودند.

 

میزان توهین ها و و پرتاب اشیاء خطرناک از جانب هواداران سپدرود به داخل زمین مسابقه به اندازه ای بود که علی نظر محمدی سرمربی این تیم برای جلوگیری از محرومیت تیمش در بازی های خانگی از داور درخواست کرد بازی را نگه دارد تا با حضور در جمع هواداران فضای سکو ها را آرام کند.

 

هرچند که با حرفهای نظر محمدی اشیاء کمتری به زمین مسابقه پرت شد اما اینبار هواداران ملوان بودند که مورد هجوم و سنگ پرانی هواداران سپید رود قرار گرفتند و با سرهای شکسته رشت را به مقصد انزلی ترک کردند.

 

سپید رودی ها برای حمله به اتوبوس های حامل هواداران ملوان نیز خارج از ورزشگاه کمین کرده بودند و با پرتاب سنگ شیشه های اتوبوس ها را شکستند.

 

میزان خشم و نفرت هواداران سپید رود از ملوانی ها به اندازه ای بود که هواداران ملوان ۸۰ دقیقه پس از پایان دیدار از ورزشگاه خارج شدند و نیروهای انتظامی بیرون از ورزشگاه سعی در آرام کردن شرایط و متفرق کردن هواداران خشمگین این تیم بودند.

 

البته تیم سپید رود پیش از این به دلیل اشتباهات هوادارانش در دیدار با تیمهای دیگر جریمه شد و به نظر می رسد با توجه به اخطار جدی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در ماه های گذشته و عدم اصلاح رفتار هواداران، اینبار نیز جریمه ای سنگین تر در انتظار این تیم رشتی باشد.

 

فضای فرهنگی فوتبال گیلان غبار آلود است و به نظر می رسد اهالی فوتبال استان برای پیشگیری از اتفاقاتی این چنین از فعالان فرهنگی و جامعه شناسان مدد بجویند، چرا که اختلافات عمیق بین جامعه فوتبال دو شهر رشت و انزلی نیازمند یک جراحی دقیق در حوزه فرهنگ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار