واحدهای 1، 2 و 6 نیروگاه کارون3 با موفقیت تعمیر و به شبکه سراسری متصل شدند
کد خبر: ۳۶۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 29 January 2017
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون3 گفت: طبق برنامه زمانبندی شده، تعمیرات سالیانه واحدهای 1، 2 و 6 نیروگاه کارون3 با موفقیت اتمام و به شبکه سراسری متصل شدند.

نصرالله طاهری افزود: پس از انجام عملیات موفقیت آمیز تعمیرات در چهار بخش مکانیک، ابزار دقیق، کنترل، پایداری و الکتریک، طی برنامه زمانبندی خاص و در پی آن رفع نواقص موجود در این واحدها انجام پذیرفت.

وی اضافه کرد: تعمیرات دوره ای این سه واحد با تلاش مضاعف کارکنان نیروگاه، مطابق برنامه ­از قبل تعیین شده انجام و پس از بررسی، به شبکه سراسری متصل شدند تا از این طریق برای آمادگی هر چه بیشتر در جهت تولید برق کشور، در اختیار مرکز کنترل ملی قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون3 مهمترین کار های انجام شده درحوزه الکتریک را تستPD و تانژانت دلتا واحد6 با مقایسه­ نتایج سال گذشته نسبت به نتایج سال جاری، رفع اشکال از شینه های معیوب احتمالی و همچنین تعویض گوه های سیم پیچ استاتور بانصب گوه های جدید 432 شیار استاتور، انجام تست مقاومت عایقی ترانس های مصرف داخلی، ترانس تحریک و ترانس های ترمز واحدهای 1، 2 و 6 عنوان کرد.

سد و نیروگاه کارون3 با هشت واحد 250 مگاواتی و توان تولیدی 2000 مگاوات انرژی، یکی از مهم ترین نیروگاه های برق آبی کشور محسوب می شود که نقش اساسی و مهمی را در جبران فرکانس و تنظیم ولتاژ شبکه کشور به عهده دارد.

منبع: تابناک
برچسب ها: نصرالله طاهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار