استاندار اصفهان:
تابناک: استاندار اصفهان گفت: ایجاد کریدور علم و فناوری برای ما حیاتی است چون محور توسعه استان علم و فناوری است.
کد خبر: ۳۶۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸ 19 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، رسول زرگرپور در جلسه مدیران دانشگاههای اصفهان و صنعتی و شهرک علمی و تحقیقاتی شیخ بهایی که با حضور محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به مجموع شرایط موجود، امکان توسعه استان در صنعت و کشاورزی محدود است بنابر این باید با توجه به مزیت های نسبی دیگری که وجود دارد، محور توسعه نیز تعریف و تعیین شد.

استاندار اصفهان افزود: براساس مطالعات صورت گرفته و سند آمایش سرزمین، محور توسعه استان در قالب توسعه گردشگری، فرهنگ و هنر و علم و فناوری تعیین شده است.

وی تصریح کرد: ارتقاء دانشگاههای استان و ایجاد کریدور علم و فناوری برای ماحیاتی است و مدیریت استان برای ایجاد این شرایط عزم بسیار جدی دارد.

وی ضمن بیان ظرفیت های اصفهان در تولیدات صنعتی، فرآورده های نفتی، محصولات کشاورزی، طلا و جواهرات، شریانهای ارتباطی استان، گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: این استان با دارا بودن پنج دانشگاه بزرگ و 150 واحد دانشگاهی و 330 هزار دانشجو دومین استان دانشگاهی کشور به شمار می آید.

استاندار اصفهان با اشاره به هماهنگی مطلوبی که بین روسای دانشگاهها و مراکز علمی و پژوهشی با مدیریت استان وجود دارد، تصریح کرد: وجود این هماهنگی فرصت مناسب را برای توسعه و پیشرفت روز افزون اصفهان در تمام عرصه ها به ویژه در حوزه علم و فناوری ایجاد نموده است.

زرگرپور افزود: با توجه به مجموعه شرایط و بر اساس امکانات و جاذبه های موجود در استان، آمادگی خود را برای اجرای پروژه های بزرگ به صورت پایلوت و همچنین برگزاری اجلاس های ملی و بین المللی اعلام می کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این جلسه اظهار داشت: انتظار از اصفهان به دلیل وجود دانشگاههای قوی و با سابقه انتظار به جا و شایسته ای است، زیرا اصفهان شروع کننده بخش عمده ای از تحقیقات، فنآوری و پژوهشکدهای علمی و تحقیقاتی است.

دکتر فرهادی ضمن تایید پیشنهادهای استاندار اصفهان تصریح کرد: ایجاد کریدور علمی و تحقیقاتی در اصفهان به عنوان استان پیشرو به صورت پایلوت، مورد تایید و تاکید وزارت علوم است.

در این جلسه برخی مدیران دانشگاهها نظرات و پیشنهادها و مشکلات حوزه های سرپرستی خود را ارائه کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار