رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی مجدد دفتر تعطیل شده سرودهای انقلابی وزارت ارشاد با برنامه‌های تدوینی میسر است و جامعه هم پذیراست و در زمان باقی‌مانده دولت یازدهم دنبال می‌کنیم.
کد خبر: ۳۷۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹ 06 February 2017

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره «نواهای ضداستکباری» در گفت‌وگو با تابناک رضوی، بیان کرد:  بخشی از انقلاب در 3 دهه قبل در قالب سرودهای انقلابی تجربه شد؛ سرودهایی که همزمان با پیروزی انقلاب ساخته شد و نوجوانان و جوانان آن را یاد گرفتند و اجرا کردند. 
 

پژمان‌فر تصریح کرد: در گذشته در وزارت ارشاد دفتر سرودهای انقلابی را داشتیم، چیزی که اکنون نیست و احیاء آن را مجدانه پیگیر خواهیم بود.
 
 
وی با اشاره به موفقیت شهرداری مشهد در راه اندازی مجدد موج بین جوانان و نوجوانان در تولید و اجرای نواها و سرودهای انقلابی و ضد استکباری گفت: این اقدامی که در مشهد انجام شد؛ نشان می‌دهد جوانان و نوجوانان ما اگر برایشان فضا و فرصت فراهم شود علاقمند به حضور برای  به ثمر رساندن استعدادها و توانمندی‌هایشان با هدف انتقال مفاهیم انقلابی به زبان سرود و هنر هستند.
 
 
وی با بیان اینکه این جشنواره روحیه استکبارستیری و انقلابی در نوجوانان را به ‌خوبی نشان داد؛ گفت:  نشاط و شور بسیاری در این نوجوانان دیدم.
 
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه بیش از ۱۰۰ گروه سرود در مشهد در بحث انقلاب فعال هستند و این گروه‌ها به‌طور مکرر درخواست اجرا دارند؛ این یعنی که استقبال مردمی وجود دارد و متولیان باید بیشتر به این حوزه توجه کنند. معتقدم  در عرصه هنر نباید فضا را برای هنرمندان ببندیم اما باید فضا را فراهم کنیم برای کارهایی که ارزشی است و یادآور حماسه‌ها و جریان‌های بالنده انقلابی بوده است.  باید در چهارچوب قانونی بتوانیم  این هنر ماندگار را احیاء کنیم.
 
 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص حمایت اقتصادی از نواها و سرودهای انقلابی و ضد استکباری، گفت: باید به اقتصاد هنر به درستی پرداخته شود و اینگونه معنا نشود که باید پول بدهیم تا ‌دیده شویم. هنر دینی و انقلابی  با توانی که  دارد خودش می‌تواند اقتصادش را تامین کند و اگر ذائقه‌ها را درست تعریف کنیم به‌نتایج مثبت و مطلوبی هم می‌رسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار