معاون فنی شرکت شهرک های صنعتی استان یزد از اجرای بیش از 550 میلیارد ریال طرح عمرانی و زیریاختی در شهرکها و نواحی صنعتی استان یزد در زمان فعالیت دولت تدبیر و امید خبر داد.
کد خبر: ۳۷۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶ 07 February 2017
به گزارش تابناک یزد،‌علی نقیبی در نشستی با تبریک ایام ا... دهه مبارک فجر با تشریح اهمیت اجرای زیرساخت ها در شهرک ها و نواحی صنعتی گفت: اجرا و تکمیل زیرساخت ها از اولویت های این شرکت بوده که در زمان فعالیت دولت تدبیر و امید نزدیک به 100 طرح زیرساختی برای تامین آب، برق، گاز، مخابرات و سایر نیارهای صنعتگران آغاز و اجرایی شده است.
وی درباره مهمترین طرح های اجرا شده در 3 سال اخیر گفت: تامین گاز صنعتی شهرک صنعتی تفت2 و نواحی صنعتی عقدا، مبارکه، رستاق، هرات و مروست و تامین آب شهرکهای صعتی یزدمهر و میبد 2 و نیز اتمام عملیات تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی یزد و منطقه ویژه اقتصادی شاخص ترین اقدامات صورت گرفته است.
معاون شهرک های صنعتی استان یزد ادامه داد: خرید و تجهیز 9 دستگاه ماشین آتش نشانی و هفت ایستگاه آتش نشانی در شهرکهای صنعتی از دیگر اقداماتی است که این شرکت برای افزایش امنیت سرمایه گذاری در چند سال گذشته انجام داده است.
نقیبی افزود: ایجاد شبکه روشنایی و برق، ایجاد شبکه توزیع آب، ایجاد شبکه توزیع گاز، ساخت مخازن هوایی و زمینی آب، راهسازی و آسفالت معابر، شبکه جمع آوری فاضلاب و همچنین ایجاد فضای سبز از جمله پروژه هایی است که اجرا شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این طرح ها بر اساس نیاز هر شهرک تعریف شده و با اولویت بندی تامین اعتبار اجرایی می شود، ‌اظهار کرد: تامین منابع مالی برای شروع طرح های زیرساختی و همکاری دستگاه ها در تامین امکانات مورد نیاز هر شهرک بسیار ضروری است.
هم اکنون 30 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان یزد وجود دارد که از این تعداد 13 شهرک صنعتی مصوب ، 15 ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در زمینه های شیمیایی، نساجی، فلزی، غذایی، کانی غیرفلزی، سلولزی، برق و الکترونیک فعالیت می کنند.
وسعت شهرک ها و نواحی صنعتی استان هم اکنون 6 هزار و 622هکتار است و بیش از 92 درصد صنایع استان یزد در حوزه صنایع خرد، کوچک و متوسط است که 60درصد اشتغال صنعتی استان و 40 درصد سرمایه گذاری در بخش صنعت را شامل می شود.
در مجموع سه هزار و 500 واحد صنعتی در استان یزد فعال است.
در سال جاری و تاکنون به 764 واحد صنعتی عمده و کوچک در این استان شامل : 82 واحد صنعتی عمده و 682 واحد صنعتی کوچک گازرسانی شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار