استاندار کرمانشاه خبر داد:
استاندار کرمانشاه گفت:برای پروژه های مهم استان از جمله پروژه راهن آهن اعتبارات خوبی جذب نموده ایم که در کل یک هزار و200میلیارد تومان تا کنون جذب کرده ایم
کد خبر: ۳۷۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳ 07 February 2017
به گزارش خبرنگار تابناک:، استاندار کرمانشاه در ایام الله دهه ی مبارک فجر در دیدار با امام جمعه اسلام آباد غرب  با تبریک دهه فجر و تسلیت شهادت خیرالله احمدی فراظهار داشت:  در سال گذشته کشور به علت کاهش قیمت نفت و تحمیل هزینه هنگفت یارانه ها به دولت وضعیت مالی سختی داشت اما امسال شرایط بهتر شده است.
وی با بیان اینکه یک هزارو ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه های مهم در استان جذب شد،  تصریح کرد: از جمله پروژه های مهم دردست اجرای استان پروژه راه آهن  با  اعتبار ۲۵۰میلیارد تومان بودجه  ملایربه کرمانشاه است که با کمک اداره کل راه وشهر سازی تا ۳۱فروردین سال آینده به بهره برداری می رسد.
استاندار کرمانشاه ادامه داد:  ریل گذاری ۱۲۰کیلومتر از پروژه راه آهن باقی مانده است که تا پایان دولت یازدهم شهرهای کرمانشاه، همدان، رشت و ارومیه به شبکه ی حمل ونقل ریلی متصل می شوند.
وی بااشاره به اینکه در فازبعدی استان های ایلام و کردستان به شبکه ریلی متصل می شوند ، خاطر نشان شد: پروژه گرمسیری در دست اجراست که یکی از بزرگترین پروژه های استان است و در شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین به بهره برداری رسیده و باعث تحول در کشاورزی می شود.
رازانی گفت:۱۲۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان های کرمانشاه و ایلام بااجرای این پروژه آبیاری خواهند شد که ۵۵درصد متعلق به کرمانشاه و ۴۵درصد به ایلام تعلق دارد.
وی تصریح کرد: واگذاری پالایشگاه آناهیتا به شکل قانونی در حال انجام است که ۵۷درصد آن به بخش خصوصی واگذار می شود که با این واگذاری نه کسی بیکار می شود و نه پالایشگاه تعطیل می شود.
این مسئول گفت: پالایشگاه در خیلی از استانها از جمله اصفهان نیز به بخش خصوصی واگذار شده که پالایشگاه آناهیتا با ۷۰۰میلیارد تومان بدهی به تامین اجتماعی، شرکت پخش فرآورده های نفتی و دولت دارد.
وی مشکلات اجرای پروژه پتروشیمی اسلام آباد غرب را رفع شده دانست وگفت: این پروژه ۱۹میلیون مکعب آب لازم دارد که تهمیداتی که اندیشیده شده از تصفیه خانه شهرستان و سدهای موجود تلاش می کنیم ظرف دو ماه آینده عملیات پتروشیمی اسلام آباد غرب شروع شود.
رازانی تصریح کرد: پروژه ی پتروشیمی اسلام آباد غرب ۶هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اگر راه اندازی شود این شهرستان متحول می شود. 
وی افزود: در مرحله ی  اول این پروژه برای ده هزار نفر اشتغال ایجاد می شود و با احتساب صنایع پایین دستی هر کدام از فازها که به بهره برداری برسد چهار تا پنج هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار