مدیر عامل شرکت مخابرات اردبیل:
مدیر عامل شرکت مخابرات استان اردبیل گفت: 102 پروژه با هزینه 28 میلیارد تومان در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰ 07 February 2017
به گزارش تابناک اردبیل، یاور محمد حسینی در نشست پرسش و پاسخ مدیران با اصحاب رسانه که در سالن نگارخانه ختایی مجموعه شیخ صفی برگزار شد، اظهار کرد: تمامی تجهیزات و امکانات ارتباطی در حوزه ارتباطات سیار در سه سال گذشته در استان نوسازی شده است و برگشت سرمایه در  این سیستم جدید بسیار سریع اتفاق می‌افتد.
 
 وی گفت: تمامی شهرهای استان از امکانات اینترنت  3G برخوردار هستند و  در حال تلاش هستیم تا تمامی شهرهای استان تا پایان سال از امکانات نسل جدید  4G بهره‌مند شوند.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان اردبیل با اشاره به اینکه بیشترین ارتباط داده‌ها در نقاط مسکونی مانند خانه‌ها و ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: 90 درصد  ترافیک از طریق مناطق مسکونی و اینترنت خانگی استفاده می شود و کمتر از 10 درصد از طریق تلفن‌های همراه و موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد  که این مسئله باعث توجه بیشتر به سرمایه‌گذاری در حوزه اینترنت خانگی خواهد شد.

محمدحسینی یادآور شد: توان استفاده و ظرفیت بهره‌برداری از امکانات ADSL  قبلا 450 مگابیت بر ثانیه بود که الان این میزان به 2 هزار و 700 گیگابیت بر ثانیه رسیده است که ظرفیت بسیار عظیمی برای استفاده از این امکانات در استان ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: ضریب نفوذ تلفن ثابت در تمامی  دنیا در حال کاهش است که  این میزان از 400 هزار اشتراک در سال 92 به 435 هزار اشتراک در سال  95  رسیده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان اردبیل ادامه داد: امکانات استفاده از تلفن‌های همراه قبل از سال 92 در استان با محدودیت‌هایی روبه‌رو بود و میزان مشترکان  تلفن همراه تا قبل از سال 92 ، 850 هزار سیم کارت بود که این میزان در سال 95 به بیش از یک میلیون  و 200  هزار سیم کارت رسیده است.

محمدحسینی به لزوم افزایش ظرفیت های زیرساختی در حوزه مخابرات اشاره کرد و گفت: مستلزم انجام این زیرساخت‌ها توسعه فیبر نوری است که لازمه انجام این زیرساخت‌ها توسعه فیبر نوری است که لازمه انجام این زیر ساخت‌ها توسعه فیبر نوری است که این توان در حال حاضر به شدت در حال افزایش است.

وی از کمپین‌های مختلف برای مشتریان اینترنت‌های خانگی خبر داد و افزود: به  مناسبت ایام‌الله دهه فجر بخشودگی 10 درصدی برای افرادی که بدهی بیش از 150 هزار تومان دارد در این ایام در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
مدیر عامل محترم مخابرات استان ظاهرا از تمامی شهرها اطلاع ندارند. شهر کوثر (گیوی) حتی از نسل 2 اینترنت همراه (2G) نیز به خوبی برخوردار نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار