معاون فنی عمران شهرداری تبریز عنوان کرد
معاون فنی عمران شهرداری تبریز گفت: به منظور رفع مشکل مسیر BRT قرار است روی بتن مسلح چند سانتی‌متر آسفالت مخصوص براق با نام surfacing استفاده شود.
کد خبر: ۳۷۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 07 February 2017
محمد‌حسین اسحقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز با تاکید بر رسیدگی به مسیرBRT تبریز اظهار کرد: با توجه به اینکه این مسیر به صورت متداول تحت بارهای سنگین در یک منطقه مشخص قرار می‌گیرد دچار تنش و حرارت شدید خواهد بود.

وی با بیان اینکه ابتدا باید مسیر‌سازی صورت می‌گرفت سپس خودروها وارد مسیر می‌شدند، افزود: اکنون برای مقاوم‌سازی باید چند روزی این مسیر را ببندیم و این امکان‌‌پذیر نیست.

معاون فنی عمران شهرداری تبریز تصریح کرد: انجام پروژه‌های عمرانی زمان‌بر‌ بوده و باعث قفل شدن خیابان‌ها می‌شود که نیاز به یاری اداره راهور تبریز دارد.

وی خاطرنشان کرد: البته مشکل وضعیت BRT تبریز در شهرهای دیگر از جمله تهران نیز وجود دارد و تنها شامل تبریز نمی‌شود.

اسحقی متذکر شد: مطالعات، مهندسان مشاور، مجری و طرح برای BRT تبریز مشخص شده و منتظر زمان مناسب برای اجرایی کردن هستیم.
وی خاطرنشان کرد: طرح مورد نظر بتن مسلحی است که با کیفیت مرغوب مصالح و "بچینگ" مناسب همانند باند فرودگاه ساخته خواهد شد.
اسحقی با تاکید بر اینکه به علت نمک موجود در خاک و برای جلوگیری از خرابی بتن، روی بتن مسلح چند سانتی‌متر آسفالت مخصوص براق با نام surfacing استفاده خواهد شد.
وی افزود: تنها چاره کار برای BRT، بتن مسلح با آسفالت مخصوص است تا در صورت تغییر این مسیر به تراموا، مقاومت خوبی را ایجاد کند.


اسحقی بیان داشت: موضوع تراموا با شهردار تبریز در میان گذاشته شده و این طرح نکات مثبتی از جمله کاهش آلودگی هوا و زیبایی شهر خواهد داشت.

وی به اجرای قبلی طرح بتن غلطکی در مسیر BRT اشاره کرد و گفت: مسیرهایی که بتن غلطکی شدند، بازسازی خواهند شد و عموماً مسیر شریعتی تا آبرسان مسیر ناهموار BRT است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :