معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به منظور تنظیم بازار شب عید و جلوگیری از افزایش قیمت کاذب در بازار استان نمایشگاه بهاره در اسفند ماه برپا می شود.
کد خبر: ۳۷۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۹ 10 February 2017
علی اصغر جمشید نژاد در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه به مدت یک هفته در شهرهای بزرگ سیستان و بلوچستان برگزار می شود و مردم می توانند نیازهای اساسی خودشان را از این نمایشگاه ها خریداری کنند.
وی ادامه داد: عرضه کالا در نمایشگاه های بهاره از تولید به مصرف و قیمت های آن منصفانه و کارشناسی شده است.
وی اضافه کرد: نظارت های کافی از سوی سازمان های نظارتی در طول مدت برگزاری نمایشگاه بهاره انجام می شود تا از افزایش قیمت در این نمایشگاه ها جلوگیری شود.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار با بیان اینکه اقدامات لازم برای خرید میوه شب عید انجام گرفته و جای هیچ نگرانی وجود ندارد افزود: سیب به اندازه کافی از ارومیه خریداری شده و همچنین نیمی از پرتقال مورد نیاز بازار استان از جیرفت کرمان براساس نیاز بازار مصرف خریداری و ذخیره شده است.
جمشید نژاد با اشاره به اینکه میوه های خریداری شده شب عید باید براساس دستورالعمل های صادره از سوی وزارت جهاد کشاورزی دارای وزن و سایز مشخصی باشند اظهار داشت: با توجه به اینکه پرتقال های شهرستان جیرفت کرمان براساس دستورالعمل های صادر شده نیست فعلا دستور توقف ورود آن به استان صادر شده است.
وی ادامه داد: لازم و ضروری است تا وزارت جهاد کشاورزی تغییراتی در وزن و سایز پرتقال های شب عید صادر کند تا ما بتوانیم نیاز بازار استان را از جیرفت تامین کنیم.
وی افزود: گوشت سفید و قرمز به اندازه کافی در سیستان و بلوچستان ذخیره شده و در این رابطه جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
وی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قرمز در برخی از نقاط کشور به ویژه تهران به سیستان و بلوچستان مجوز ورود هزار تن گوشت دام سبک به مدت سه ماه داده شده است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون بخشی از گوشت قرمز سبک از کشورهای پاکستان و افغانستان وارد شده اما هنوز نیمی از این ظرفیت باقی مانده است.
وی ادامه داد: نیاز است تجار و کسانی که تمایل دارند در این بخش فعالیت کنند مجوزهای لازم را از دستگاه های دست اندرکار اخذ و از طریق مبادی رسمی و با نظارت دامپزشکی این کار را انجام دهند.
وی تصریح کرد: تجار سیستان و بلوچستان از ظرفیت به وجود آمده برای استان نهایت استفاده را ببرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار