در گفتگو با مهر مطرح شد:
کرمانشاه- معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از برگزاری نخستین«همایش ملی کارآفرینی و فروش صنایع دستی» در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۳۷۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 11 February 2017
پروانه حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری «همایش ملی کارآفرینی و فروش صنایع دستی» در کرمانشاه خبر داد و گفت: این همایش اولین همایش در این زمینه است که به همت موسسه آموزش عالی گنجینه هنر و معماری و با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه برگزار می‌شود.
وی افزود: فراخوان این همایش و محورهای اصلی آن مدت ها است که اعلام شده و این همایش در تاریخ ۲۹ بهمن ماه ۹۵( امسال) برگزار خواهد شد.
معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: در کنار این همایش جشنواره ای نیز در زمینه محصولات صنایع دستی داوری می‌شود.
راهیابی ۳۵ چکیده مقالات به مرحله نهایی جشنواره
وی  از داوری نهایی مقالات ارسالی تا روز همایش و اعلام برترین ها و تقدیر از آنها طی این همایش و در تاریخ مذکور خبر داد و گفت: در مراحل اولیه تعداد زیادی چکیده مقاله به این همایش ارسال شده که بعد از داوری ۳۵ چکیده مقاله  تایید واصل مقالات به دبیرخانه همایش ارسال شد. از بین مقالات مذکور ۵ مقاله از کرمانشاه بوده است.
حیدری از تایید ۵ مقاله از بین کل مقالات برای ارائه در همایش مذکور خبر داد و تصریح کرد: از ۵ مقاله تایید شده نهایی برای ارائه یک مقاله مربوط به استان کرمانشاه است.
وی افزود: هم چنین از بین مقالات فوق ۱۰ مقاله نیز تایید شده تا به صورت پوستر چاپ  و در همایش عرضه شود.
ماون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از داوری آثار ارائه شده در جشنواره صنایع دستی نیز خبر داد و گفت: به کسانی که در این زمینه حائز رتبه شوند و نوآوری و خلاقیتی در محصولاتشان باشد هدایایی تعلق خواهد گرفت.
۲۹ بهمن زمان برگزاری همایش ملی کارآفرینی
وی خاطر نشان کرد: زمان برگزاری این همایش ۲۹ بهمن امسال بوده و در محل مجتمع قمر بنی هاشم(تالار زیتون) برگزار خواهد شد.
حیدری گفت: خواهشمندم از هنرمندان، صنتعتگران صنایع دستی استان، پژوهشگران، محققین، دانشجویان و اساتید دانشگاهی که در زمینه بازار فروش صنایع دستی و در زمینه کارآفرینی در این حوزه فعالیت کرده و یا اطلاعاتی دارند، در این همایش همکاری کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه همایش به صورت ملی برگزار می‌شود و کلیه استان‌ها در آن شرکت می ‌کنند، امیدواریم با کمک دوستان بتوانیم این همایش را به نحو احسن برگزار کنیم و استان ما یک میزبان خوب برای این همایش باشد.
معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در خصوص محورهای همایش نیز گفت: «فرهنگ کارآفرینی و کارآفرینی فناورانه»، «اقتصاد هنر و فروش آثار صنایع دستی»، «کارآفرینی صنایع دستی»، «آموزش صنایع دستی» و «بازاریابی صنایع دستی» از جمله محورهای تخصصی و اصلی این همایش است.
حیدری که از دواران این جشنواره نیز است، در پایان بار دیگر ابراز امیدواری کرد این جشنواره به نحو احسن در استان کرمانشاه برگزار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار