سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده آذربایجان‌شرقی با وجود مشکلات مختلف بانوان استان فعالیت‌های گسترده اجتماعی دارند، گفت: ۴۹ درصد جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵ 22 May 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، سهیلا امیری پیش از ظهر امروز در کار گروه تخصصی بانوان و خانواده آذربایجان شرقی با اشاره به شعار امسال در زمینه همدلی و همزبانی اظهار داشت: ثمره این همدلی وحدت است و شهر تبریز با دارا بودن بزرگان و مفاخر ارزشمند و 10 هزار شهید و نیز افتخارات بزرگ حاصل تربیت خانواده ها هستند.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده آذربایجان شرقی زنان آذربایجان شرقی را زنانی سخت کوش و مقاوم برشمرد و گفت: زنان بزرگ و تاریخ سازی از این شهر برخواسته اند که مایه افتخار استان و کشور هستند.

وی با اشاره به شرایط جغرافیایی آذربایجان شرقی و هم مرزی با سه کشور گفت: در حال حاضر از سه نقطه با خارج در ارتباط هستیم و 49 درصد جمعیت را بانوان را تشکیل می دهد.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده آذربایجان‌شرقی از افزایش طلاق و کاهش ازدواج در استان در سال‌های گذشته خبر داد و گفت: با وجود مشکلات متعدد بانوان آذربایجان شرقی در زمینه حفظ کیان خانواده قدمهای بزرگی برداشته‌اند و زنان کارآفرین 900زن هستند.

وی به تالیفات زنان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در زمینه تالیفات دفاع مقدس بانوان استان نوشته های ارزشمندی دارند که به تیراژهای انبوه رسیده و مورد استقبال جامعه قرار گرفته است.

امیری خواستار امکانات رفاهی بیشتر برای بانوان شاغل شد و گفت: توجه به مسائل رفاهی آنان موجب استحکام بیشتر خانواده ها می شود.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده آذربایجان شرقی بر افزایش نشاط اجتماعی در میان بانوان تاکید کردو گفت: 25 نفر مدال آور از میان بانوان در سال 93 در بازیهای استانی داشته ایم وافزایش برنامه های ورزشی بانوان را در دستور کار داریم.

امیری با اشاره به مطالبات بانوان افزود: راه اندازی پارکهای ویژه بانوان در تمام شهرهای استان و ایجاد بازارچه های دائمی فروش محصولات تولیدی بانوان و نیز تامین اعتبار مرکز مطالعات زنان و خانواده از مطالبات بانوان می باشد.

وی گفت: استاندارد سازی کمپهای ترک اعتیاد بانوان و ارتقا پست امور کارشناس بانوان در فرمانداریها و اختصاص اعتباربرای کارگروه زنان و خانواده از دیگر مطالبات می باشد.

سرپرست امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به افزایش آمار سرطان و افسردگی در میان زنان ونبود قوانین حمایتی از زنان و نبود بیمه های حمایتی از زنان شاغل در مهدهای کودک و مراکز آموزشی از جمله مشکلات بانوان در سطح عموم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار