گردهمایی بین المللی سالانه "سیستم‌های ابعاد پایین"، با حضور اساتیدی از دانشگاه‌های اینسوبریا ایتالیا، دانشگاه ژائو مه اسپانیا، انستیتو تکنولوژی های نوین ازمیر و ICTP-ECAR ترکیه، 4 و 5 خرداد ماه سال جاری در پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره شناسی دانشگاه تبریز برگزار می شود.
کد خبر: ۳۷۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰ 23 May 2015

اصغر عسگری، دبیر علمی این گردهمایی  با اعلام این خبر گفت: این گردهمایی به مناسبت سال جهانی نور با محوریت ویژگی های نوری و ادوات اپتوالکترونیکی برگزار می شود و هدف آن فراهم آوردن محیطی مناسب برای تبادل نظر در زمینه تازه های فیزیک سیستمهای ابعاد پایین با تاکید بر کاربردهای نوری است.

وی افزود: گردهمایی مذکور در ادامه برگزاری مدرسه های پیشرفته با موضوعیت گرافن، ادوات اپتوالکترونیکی و سیستمهای دوبعدی نوین که در سال های گذشته برگزار شده بود، در این پژوهشکده انجام می گیرد و فرصت مناسبی برای محققین و علاقمندان و به ویژه دانش پژوهان جوان و دانشجویان است که با شرکت در آن از سخنرانی های متخصصین مدعو داخلی و خارجی بهره برده و به بحث وتبادل نظر بپردازند.

دبیر علمی این گردهمایی تصریح کرد: اساتیدی از دانشگاه اینسوبریا ایتالیا، دانشگاه ژائو مه اسپانیا، انستیتو تکنولوژی های نوین ازمیر و ICTP-ECAR ترکیه، دپارتمان مهندسی برق- دانشگاه صنعتی توب آنکارا، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه علوم پایه دامغان در این گردهمایی به سخنرانی خواهند پرداخت.

به گفته وی، همچنین به منظور فراهم نمودن فرصتی برای معرفی کارهای پژوهشی جدید و ارایه نتایج و یافته های پژوهشی تعداد محدودی مقاله جهت ارایه، صرفا به صورت پوستر پذیرفته خواهد شد و علاقمندان می توانند تازه ترین یافته های خود را تا پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در قالب چکیده یک صفحه ای ارسال نمایند که بعد از انجام مراحل داوری توسط کمیته علمی، بهترین مقالات ارسال شده، جهت ارایه، پذیرش خواهند شد.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز تصریح کرد: مقالات برگزیده نیز بعد از داوری نهایی در شماره ویژه مجله علمی پژوهشی "نانو مقیاس"، مجله تخصصی انجمن نانوفناوری ایران، به چاپ خواهد رسید.

خاطر نشان می شود: به شرکت کنندگان در این گردهمایی گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار