دانش‌افزایی مربیان با حضور برترین مدرس فوتسال جهان در مشهد آغاز شد؛
کلاس توجیهی دانش‌افزایی مربیان فوتسال ایران و کشورهای آسیایی از روز گذشته در حالی با حضور خوزه ونانسیو لوپز در مشهد آغاز شد که این دوره آموزشی در روز اول خود حواشی جالبی را هم به همراه داشت.
کد خبر: ۳۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸ 23 May 2015
به گزارش تابناک از خراسان رضوی، این دوره آموزشی که با هزینه بسیار سنگینی از سوی باشگاه فوتسال فردوسی مشهد تدارک دیده شده است در حالی برگزار شد که در کلاس صبح دیروز آن از حضور بانوان مربی خودداری به عمل آمد تا این بانوان که هزینه کلاس‌ها را نیز پرداخت کرده بودند، نتوانند از این دوره به خوبی بهره‌مند شوند.
 این اتفاقات در حالی افتاد که این افراد در ادامه دوره اعتراضات نسبتا شدیدی را نسبت به برگزارکنندگان آن انجام دادند که همین اتفاقات باعث شد تا مهدی برادران به عنوان رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی که برای سخنرانی در افتتاحیه این دوره حاضر شده بود، از آن‌ها در حضور جمع عذرخواهی نماید.
 ازجمله اتفاقات دیگری که در این دوره آموزشی رخ داد، استقبال کم مربیان از آن بود به طوری که تا چند ساعت قبل از برگزاری دوره آموزشی تنها ٥٥ نفر در کلاس حضور داشتند که در ادامه و پس از رایزنی‌هایی که صورت گرفت حدود٣٠نفر دیگر نیز که مشخص نبود مربی هستند یا نه، ناگهان در این کلاس‌ها حضور پیدا کردند تا لااقل در مقابل دیدگان مربی و مدرس بین المللی، افراد حاضر جلوه بیشتری داشته باشند!
این طور که شایع شده است برای حضور ٣روزه این مربی اسپانیایی در ایران مبلغی در حدود ١میلیاردریال از سوی باشگاه فردوسی مشهد هزینه شده است که قرار بود بخش زیادی از این مبلغ از طریق پرداخت هزینه ٦میلیون‌ریالی ثبت‌نام از سوی شرکت‌کنندگان بازگردد که این موضوع گویا با توجه به کاهش استقبال شرکت کنندگان به هیچ وجه تامین نشده است و مشکلاتی را هم برای باشگاه فردوسی ایجاد کرده است.
این در حالی است که این روزها از باشگاه فردوسی خبر می‌رسد که آن‌ها به دلیل برخی از محدودیت‌های مالی که گریبان موسسه مالی و اعتباری‌شان را گرفته و برایشان به وجود آمده است، نمی‌توانند هزینه‌های زیادی را همچون سال گذشته انجام دهند و البته این‌طور که شنیده می‌شود به برخی از بازیکنان نیز عنوان گردیده که در ازای حضور در تیم لیگ برتری شاید پولی برای قرارداد فصل آینده خود نتوانند دریافت کنند و اگر هم پولی باشد در حد٢یا٣میلیون تومان می‌باشد!
البته درمیان افراد حاضر در این دوره آموزشی، مربیان نسبتا سرشناسی همچون حسین شمس، علی رعدی، مصطفی شمس، رضا کردی و تعدادی دیگر از اهالی فوتسال خراسان رضوی همچون حمید شاندیزی، حمید بی‌غم و... نیز حضور دارند.
همچنین به گزارش شهرآرا مصطفی نعمتی مدیرعامل باشگاه فردوسی که هم زمان سرمربیگری تیمش را هم برعهده دارد و با مشکلات نداشتن کارت مربیگری روبه رو است در کلاس عصر دیروز تنها ٢٠دقیقه حضور داشت و بعد از رفتن میهمانان سریع از کلاس خارج شد.

از ممنوعیت ورود بانوان و هزینه چند صد میلیونی و سیستم جادویی!
لوپز: تجربیاتم را در اختیار ایرانی‌ها قرار می دهم
سرمربی تیم ملی فوتسال اسپانیا در حاشیه این دوره آموزشی گفت: امیدوارم در سفری که به ایران آمده‌ام، بتوانم تجربیاتم را در اختیار فعالان فوتسال ایران قرار دهم و از آن‌ها مفاهیمی را یاد بگیرم و امیدوارم این کلاس‌ها پرمحتوا و برای کسانی که از سراسر ایران به مشهد آمده‌اند، مفید و تاثیرگذار باشد.
ونانسیو لوپز ادامه داد: باید به این نکته اشاره کرد که به طور قطع برگزاری چنین کلاس‌هایی باعث می‌شود که انگیزه مربیان ایرانی برای یادگیری افزایش پیدا کند. باید این نکته را دانست و به خاطر آورد که اوج فوتسال اسپانیا از روزی بود که مربیان آن کشور شروع به توسعه این ورزش و گذراندن آموزش‌های لازم کردند.
 بر‌ترین مدرس فوتسال جهان با بیان اینکه در فوتسال دنیا سیستم‌های بسیار زیادی وجود دارد، گفت: سیستم جادویی وجود ندارد و تمامی سیستم‌های موجود در فوتسال دنیا ارزش و اعتبارپذیر هستند، چرا که سیستمی در یک بازی جواب می‌دهد و در بازی دیگری جواب نمی‌دهد اما باید بتوان آن سیستمی را انتخاب کنیم که مهم‌تر و اجرایی‌شدنی‌تر است.

  آمادگی برگزاری مسابقات بین المللی را داریم
رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی نیز در افتتاحیه این دوره آموزشی گفت: هیئت فوتبال خراسان رضوی و باشگاه‌های فوتسال خراسان رضوی آمادگی برگزاری مسابقات لیگ بین‌المللی فوتسال را دارند.
محمد مهدی برادران اظهار کرد: تعداد زیادی از مربیان لیگ بر‌تر و لیگ یک در این مراسم حضور دارند که در همین راستا از سه کشور تاجیکستان، عراق و امارات هم خود را جهت حضور در این مراسم به مشهد رسانده‌اند و البته در کنار این‌ها مربیان زن و مرد خراسان رضوی نیز حضور دارند.
جواد طاری بخش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار