رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: طی یک برنامه 5 ساله، باغات استان کرمانشاه 19 هزار هکتار توسعه می یابد.
کد خبر: ۳۸۴۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 26 February 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، دکتر خسرو شهبازی با بیان مطلب فوق افزود: علاوه بر این 19 هزار هکتار،در سطح 10 هزار هکتار نیز  کشت باغات دیم در استان در دستور کار داریم.

شهبازی با اشاره به اینکه سطح باغات استان نسبت به کل کشور پایین بوده و باید این سطح را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: 16 درصد اراضی کشور باغ وجود دارد که اراضی باغی استان نسبت به کل کشور حدود 4 درصد است.

شهبازی تصریح کرد: در یک برنامه بلند مدت نیز قصد داریم 20 درصد از اراضی استان به باغات اختصاص یابد.

وی افزود: باغبانی علاوه بر اینکه از نظر اقتصادی مفید می باشد، باعث بالا رفتن کیفیت هوا، تولید اکسیژن و تثبیت کربن و... می‌شود.

وی در ادامه به توسعه باغات در سطح شهرستان دالاهو پرداخت و افزود: در شهرستان دالاهو 4200 هکتار  باغ داریم که به دلیل خشکسالی دچار آسیب شده و نیاز به اصلاح و احیا دارند.

شهبازی تصریح کرد: در راستای اصلاح و احیای باغات در استان در سطح 2600 هکتار اقدام خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: در دالاهو با وجود دو سد زمکان و آزادی امکان توسعه باغات فراهم شده است.

شهبازی گفت: در شهرستان دالاهو 100 هکتار باغات دیم ایجاد و 300 هکتار باغ آبی نیز به شیوه نوین با بهره‌برداری از سد زمکان احیا می‌شوند.

شهبازی از ایجاد 700 هکتار باغ در دره زمکان  اشاره و افزود: باغات این دره کهن سال بوده و نیازمند توسعه و احیا می‌باشد.

وی از برنامه اساسی توسعه باغات پسته، بادام، گل محمدی و سایر ارقام  در مناطقی از استان که با محدودیت منابع آبی روبرو هستند  خبر داده و افزود:  در این مناطق ارقامی که نیاز آبی کمتر دارند کشت باغی خواهند شد.

شهبازی گفت: در عمده مناطق زیر دست سدها و سامانه گرمسیری توسعه باغات صورت می‌گیرد.

وی افزود: به متقاضیان احیا و اصلاح باغات خدمات کارشناسی، تسهیلات بانکی و یارانه نهال ارائه می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار