رضا حق پرست در گفتگو با تابناک:
رئیس کارگروه اصلاح فرهنگ غذایی در کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: خام گیاه خواری رژیم غذایی طبیعی هر انسان است انسان تنها موجودی است که غذای خود را حرارت می دهد و می خورد و از تغذیه طبیعی خود دور شده است.
کد خبر: ۳۸۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ 27 February 2017

رضا حق پرست امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه،  اظهار داشت:  اندام های و اجزا درونی بدن انسان به گیاه خواران شبیه است  کسانی از این رژیم تبعیت می کنند  پی به این نکته برده اند که با خوردن غذاهای پخته و حیوانی نباید تعادل طبیعی بدن را بر هم بزنند. 

وی با بیان اینکه مردمی که از غذا های پخته استفاده می کردند و بیماری سختی داشتند با تغییر رژیمشان به خام گیاه خواری بیماری سخت آنان درمان شده است، افزود:   این رژیم بدن آنان  را به تعادل طبیعی خود بازگرداننده است.

  دانشیار ژنتیک و اصلاح نباتات ادامه داد:  هر موجودی برای ادامه  حیات خود  باید غذایی را که طبیعت برایش طراحی کرده است مصرف کند تا تعادل طبیعی بدنش برهم نخورد و زندگی سالمی داشته باشد. 

حق پرست گفت:  در رژیم خام گیاه خواری علاوه بر رسیدن پروتئین و کربوهیدرات به بدن انسان انواع آنتی اکسیدان و الیاف گیاهی و ویتامین ها که برای سلامتی انسان بسیار بسیار ضروری است به اندازه کافی به بدن انسان می رسد. 

او با اشاره به اینکه کسانی که پخته خوار هستند با حرارت مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها و ویتامی نها را از بین می برند، متذکر شد:  در اثر حرارت و سرخ و کباب کردن مواد زاید و سرطانزایی مانند آکریلامید، محصول نهایی گلیکاسیون پیشرفته و هتروسیکلیک آمین ها در غذا تولید می شوند. 

 دکتر حق پرست تصریح کرد:  حرارت غذایی مانند برنج به پلو تبدیل می شود که خوردن آن راحت تر شده که  انسان می تواند مقدار زیادی از آنرا در مدت کوتاهی بخورد  اما خوردن  بیش از حد پلو باعث افزایش قند خون و در نتیجه کاهش سیستم ایمنی بدن و مستعد شدن بدن انسان به انواع عفونت و التهاب ناشی از آن می شود. 

وی  با بیان اینکه در صورتی که برنج خام قابل خوردن برای انسان نیست، عنوان کرد:  بنا براین انسان با استفاده از تکنولوژی های دست ساز خودش مواد غذایی را وارد سفره خود کرده است که بطور طبیعی برایش قابل  خوردن نیست. 

این مسئول خاطرنشان کرد:  چاق شدن انسان غیر طبعی نتیجه استفاده از رژیم های غلط است چرا که وقتی  تغذیه طبیعی شود مواد  و چربیهای زاید  از بدن حذف می شود و انسان به تناسب اندام می رسد ما این طور نیست که هرکسی که چاق است باید خام گیاه خوار شود. 

وی بیان کرد: خام گیاه خواری رژیم غذایی طبیعی هر انسانی است حتی برخی که لاغری مفرط دارند با رعایت تغذیه طبیعی بدنشان به وزن متناسب می رسد  چرا که برخی از مواد غذایی پخته مشکلاتی برای جذب عناصر غذایی توسط روده پیش می آورد.  

 حق پرست پاکسازی کبد توسط روغن زیتون و سیب  را روشی قدیمی دانست و اضافه کرد:  منطق کار این است که با مصرف نصف لیوان روغن زیتون کبد صفرای زیادی ترشح کرده تا این روغن را هضم کند و همزمان با ترشح این مقدار زیاد صفرا مواد زاید رسوب کرده در کبد همراه صفرا از کبد خارج می شوند. 

او  تصریح کرد:  اسید مالیک و پکتین موجود در سیب موجب می شود که این رسوبات نرم و قابل خروج از کبد شده که با این روش در مدت  کوتاهی مقدار قابل توجهی از سموم موجود در کبد دفع می شود.  
 
  مدیر کمپین خود مراقبتی متذکرشد:   برای پاک سازی کبد به این شیوه یک یا دوبار درماه  می توان این کار را انجام داد  البته بیمارانی که داروهای خاصی مصرف می کنند باید بعد از مشورت با پزشک این روش را انجام دهند. 

وی گفت:  تغذیه طبیعی خام گیاه خواری رژیم غذایی انسان است که  تمام عناصر غذایی مورد نیاز انسان شامل پروتئین، کربوهیدرات، کلسیم، منیزیم و انواع ویتامینها و املاح و.......در گیاهان به صورت خام به شکل طبیعی موجود هستند.   

حق پرست ادامه داد: معمولا در سنین کودکی و نوجوانی و حتی در ورزشکاران بدن انسان به پروتئین و کلسیم  و کربوهیدرات بیشتری نیاز دارد و مواد غنی از این عناصر غذایی باید بیشتر مصرف شود.

وی  بهترین منبع تامین پروتئین در رژیم خام گیاه خواری جوانه حبوبات بویژه نخود، عدس، ماش،  غلات بخصوص جوانه گندم، جو، یولاف و مغز بادام، گردو، فندوق و... دانست و تشریح کرد:  این مواد به اندازه کافی تمام اسید آمینه های ضروری وغیر ضروری بدن را تامین می کند که چربی غیر اشباع در گوشت را ندارند.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار