رییس نخستین کنگره تولید مثل کشور با اشاره به اینکه وقوع خشکسالی در کشور، کاهش ذخایر آبی و کاهش تولیدات کشاورزی و خوراک دام را به دنبال دارد، توجه ویژه به فناوری های نوین تولید مثل دامی را خواستار شد.
کد خبر: ۳۸۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸ 24 May 2015
به گزارش ایسنا محمد مهدی آخوندی در نخستین کنگره تولید مثل کشور با بیان اینکه در حوزه تولید مثل دامی، محققان کشورمان به دستاوردهای چشمگیری در سطح منطقه و جهان دست یافته اند گفت:  تولید جنین منجمد تعیین جنسیت شده گاو ، تهیه بانک سلو های جنسی و جنین برای گونه های در معرض خطر انقراض و انتخاب جنسیت جنین در صنعت دامپروری از جمله این دستاوردها است.

رییس نخستین کنگره تولیدمثل کشور با اشاره به اینکه بسیاری از گونه های جانوری نادر در معرض خطر انقراض در مناطق مختلف ایران هستند گفت: استفاده از فناوری های نوین تولید مثلی می تواند در حفظ تنوع زیستی و نجات گونه های جانوری در حال انقراض یاریگر باشد.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته ارتباط بین متخصصان، علاقه مندان و روزآمد سازی نظام مند یافته ها و دستاوردها و تبادل نظر فعالان این حوزه وجود نداشت، تشکیل انجمن جنین شناسی را گامی در این راستا عنوان کرد و افزود : انجمن جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل با هدف رفع نقصان و فرآهم آوردن امکان هم اندیشی میان متخصصان این حوزه و به روز رسانی و تبادل نظرات و یافته های فعالان این عرصه، در سال 90 فعالیت خود را آغاز کرد.

 آخوندی در باره برخی از فعالیت های این انجمن در سه سال گذشته گفت: تاسیس هفت شعبه استانی و برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی بخشی از فعالیت این انجمن بوده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار