دادستان استان کرمانشاه گفت: به اذعان مسئولان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از چهل میلیون کاربری اینترنتی در کشور وجود دارد و خانواده ها اجاز ندهند این فرصت تهدید امنیت شود چر اکه فضای مجازی فضایی برای تهدید اخلاق بوده و در کشور بیست هزار سایت غیر اخلاقی فیلتر شده است.
کد خبر: ۳۸۶۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ 01 March 2017
به گزارش خبرنگار تابناک از کرمانشاه،  محمد حسین صادقی در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات دادسرای عم‌می و انقلاب لاظهار داشت:  وقتی را که باید صرف خانواده کنیم به استفاده تاز فضای مجازی و گوشی ها اختصاص داده ایم که آسیب زایی آن بیشتر بوده و اگر سواد رایانه ای ما طوری باشد که مزایا و معایب آن را برای کاربران بیان کرد و یک فرصت است که می توانیم از آن استفاده خوب و مطلوب کنیم.
اکنون سیگار  و دود باعث آسیب نیست*
 دادستان استان کرمانشاه تصریح کرد:  والدین باید بدانند که انحراف و آسیب برای جوانانشان دیگر استفاده از سیگار و دود نیست  و اکنون تهدید جدی تر این است که فرزندانشان  مدیریت نشده در فضای مجازی جولان می دهند که باید نسبت به خطرات دنیای مجازی هوشیار باشند.
بنابه نیاز خود از فضای مجازی استفاده کنیم*

 صادقی در ادامه بیان کرد:  ضرورتی نیست که نوجوانان در مقطع راهنمایی و دبیرستان گوشی هوشمند داشته باشند و از این ابزار بنا نیاز خود و با محدودیت استفاده کنیم  فضای مجازی تهدید امنیت اخلاقی  و گسست بنیان خانواده رابه ما وارد می کند.
وی با اشاره به اینکه آماری از آسیب های فضای  مجازی در استان نداریم  کنترل آن به صورتی نیست از  آمار کمی که از  آسیب فضای مجازی به ما اعلام می شود.
تبلیغات زود هنگام انتخابات ممنوع است*  
صادقی با بیان اینکه تبلیغات زود هنگام انتخابات ممنوع است و افرادی که قصد حضور به عنوان نامزد در این عرصه را دارند از اقداماتی که شائبه  تبلیغ دارندبپرهیزند، افزود:  چراکه  رفتار  آنان به دقت رصد می شود.
 وی گفت:   آنان بایدحرمت ساحت مجالس ترحیم وختم را حفظ کنند و این مجالس رابه عرصه  تبلیغات تبدیل نکنند و قاریان توجه کنند که این مجالس باید محفل قرآن،وعظ و روضه باشد و ذکر نام اشخاص و عناوین آنان چه ضرورتی داردو این مجالس را تفخر و تفاخر نکشانند و قداست آنرا حفظ کنند.
مردم در معاملات خود هوشیار باشند**
 این مسئول عنوان کرد:  مردم در معاملات خود هوشیار باشند و ذاجازه ندهند اول مشکلی اتفاق افتد و بعد به دنبال وکیل و مشاور بگردنند اول در معامله  مال مشورت کنند و مطمئن ترین معامله معامله ای است که رسمی باشد و از مالکیت فروشنده مطمئن باشند.
معامله رسمی در دفاتر اسناد رسمی ثبت می شود.
 مجوز برای تغییر کاربری زمین کشاورزی داده نمی شود*
صادقی تاکید کرد: مردم در معامله مطمئن باشند مالی که به آنان فروخته می شود قبلا به فروش نرفته است ومعامله رسمی در دفاتر ثبت اسناد رسمی ثبت می شود و قطعه بندی زمین های کشاورزی و فروش برای تبدیل به خانه باغ جرم  بوده و کاربری آن ها مسکونی آن ها مسکونی نیست که مجوز برای آن ها اعطا نخواهد شد.

وی گفت: افرادی که در حاشیه شهر و روستاهای اطراف کرمانشاه هستند بدانند که تغییر کاربری زمین های کشاورزی جرم است و شهروندان با خرید آن ها گرفتار شده و تفکیک مجوز برای خریدار و فروشنده ندارد و نمی توانند سند بگیرند و مشکل برایشان ایجاد می شود اما خرید زمین کشاورزی بدون تغییر کا بری مشکل ندارد.
این مسئول هم چنان ادامه داد: مردم نباید  موضوعات کم اهمیت را به دستگاه قضایی بکشانند و مااجاز نمی دهد که توان ما صرف رسیدگی به کارهالی بزرگتری شودو مسایل کوچک را می توان با ریش سفیدها حل کرد و ورودی پرونده ها هر چه کاهش یاب زماند رسیدگی به آن ها بیشتر می شود.  
شهروندان خلاف واقع بیان نکنند*
او در ادامه گفت:  شهروندان اتفاق ها را به خلاف واقع بیان نکنند و موضوعات کیفری را مطرح کرده و از توان قضایی استفاده مطلوب و به جا شود و از ابزار فشار وتهدید به مجازات برای رسیدن و تامین خواسته های حقوقی خود در موضوعات پیچیده حقوقی استفاده نکنند.  
روزانه وردوی دادسراها چها هزار نفراست*
 وی گفت:  رو زانه ورودی  دادسراهای ما چهار هزا نفر است و شهروندان در درگیریها صادقانه آنچه که واقع شده بیان کنند و اسم افرادی که در نزاع نبوده اند را نیاورتد که به دنبال این کفه ی مسئولیت طرف مقابل را سنگین کرده و به اعتبار کسانی که شغل دولتی یا موقعیت اجتماعی دارند خدشه وارد کرده و دادگاه برای اثبات بی گناهی اش زمان زیادی نیاز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار