فرشاد تیاترنج در گفتگو با تابناک:
رئیس هیئت بازی های روستایی و بازیهای بومی محلی شهرستان قصرشیرین گفت: همه ی کارهای اجرایی ؛برنامه ریزی؛دکورسازی وآماده سازی محل برگزاری جشنواره *دا* در شهرستان آماده اجرای برنامه های هنرمندان شده است.
کد خبر: ۳۸۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸ 01 March 2017
فرشاد تیاترنج امروز درگفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار کرد:  زمین چمن استادیوم آزادی برای اجرا که سکوهای دوضلع آن که نزدیک به 10هزارنفر ظرفیت برای تماشگران درنظرگرفته شده است.

رئیس هیئت بازی های روستایی و بومی محلی شهرستان قصرشیرین تصریح کرد:    آب هوای بسیارمناسب و تجربه برگزاری چنین جشنواره ای در این شهرستان باعث شد  که قصرشیرین به عنوان میزبان این جشنواره  انتخاب شود.

وی بابیان اینکه آمادگی لازم را باتوجه به نزدیک شدن به زمان برگزار ی جشنواره داریم، افزود: تمام  کارهای مقدماتی انجام شده  و درحال حاضر در انتظار لحظه شمارش معکوس برای  اجرای جشنواره هستیم.  

 تیاترنج در ادامه تشریح کرد:  هزینه  های اولیه  برای میزبانی این جشنواره نزدیک به 120 هزار ریال است که تا کنون ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان وجمعیت  هلال احمر آقایان سیمایی ورضابیگی با ماهمکاری دارند.  از تلاش آنان کمال تشکر را داریم.

 او گفت:   من با شناختی که  ازمهندس اکبری دارم حتما در این خصوص به ما کمک خواهند و از همکاری آنان که برای میزبانی قصرشیرین در این جشنواره تلاش کرده اند تشکر می کنم که 14 شهرستان  برای حضور درجشنواره *دا* اعلام آمادگی کرده اند.

رئیس هیئت بازی های روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان قصرشیرین متذکرشد:  هدف اصلی ما ترویج  بازیها ؛پوشش ها وگویش های محلی نقطه به نقطه استان کرمانشاه است که  هرشهرستان یک بازی ویک نمایشگاه از پخت غذا وصنایع دستی ارایه  که  قصرشیرین چند بازی بیشتر اجرا خواهد کرد.

 تیاترنج گفت:  شرایطی برگزاری جشنواره طوری است که برنامه از ساعت 10 با نمایشگاه ؛ پخت غذا ؛  بازدید وداوری مکان جشنواره شروع و فقط ازساعت 12 تا 30/1 دقیقه مهمانان جهت صرف غذا وخواندن نمازوقت دارند که برنامه های خود را اجرا کنند.

 وی در ادامه  با اشاره به زمان  استراحت شرکت کنندگان بیان کرد:  از ساعت 2 بعداز ظهر برنامه اصلی ما شروع تا ساعت 30/5 دقیقه ادامه خواهد داشت بنابراین دراین دوساعتی که در رستوران در نظر گرفته شده استراحت کوتاهی خواهندکرد. 

 این مسئول از برگزاری  نظیر چنین جشنواره ای در اولین دوره به میزبانی  قصرشیرین اشاره کرد و گفت:   اولین دوره مامیزبان بودیم وچون خیلی خوب برگزارشد که هنوزهم الگوی برگزاری جشنواره های ایران است.

  تیاترنج  تشریح کرد:  هدف ما این است  در سال آینده  جشنواره ای  دیگر در قصرشیرین برگزار کنیم که اگر مسئولان مارا همراهی کنند  تا به هدفمان که همانا ترویج فرهنگ وسنت غنی منطقه می باشد برسیم.

او خاطر نشان کرد:  برای معرفی شهرستان قصرشیرین به مهمانان برنامه ای توسط یکی از مسئولین ارشد در نظر گرفته شده که ظرفیت های  شهرستان را  از نظر بافت، قدمت تاریخی، فرهنگی وسنت ها؛ گویش ها، پوشش های محلی وهمچنین سوغات این منطقه  را  به آنان معرفی می کند.
 
تیاترنج افزود :  ما از 3سال پیش یک برنامه  برای ترویج پوشش ها ؛گویش ها وبازیهای محلی شروع و بیش از 75 نفر از بچه های زیر 12 سال (غنچه های محلی پوش) آماده کرده ایم و درآینده ی نزدیک این تعداد به 150 نفر افزایش یافته که  نه تنها درشهرستان بلکه درایران بی نظیر است چراکه هدف ما همین بچه ها هستند.

وی در خاتمه بیان کرد:  از همه ی کسانی که در این را مارا یاری می کنند بخصوص همکاران عزیزم در هیئت شهرستان ودیگر شهرستان ها تشکر می کنم.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار