تولیت بقعه امامزاده ابراهیم(ع) کرمانشاه گفت: بانوان جامعه باید سیره حضرت زهرا(س) را الگوی زندگی خود قرار بدهند و از این بانوی مکرم اسلام استعانت بگیرند.
کد خبر: ۳۸۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 02 March 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام یزدان عزیزی در مراسم سوگواری و روضه سالروز شهادت حضرت زهرا(س) که در حسینیه سازمان اردویی، راهیان‌نور و گردشگری استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: براساس روایات ائمه اطهار(ع)، یکی از شروط پذیرش دعا این است که ابتدا در حق سایر مؤمنان دعا کنیم.

تولیت حرم امامزاده ابراهیم(ع) کرمانشاه شخصیت والای حضرت علی(ع) را الگوی کاملی برای مومنان دانست و تاکید کرد: زنان جامعه باید سیره حضرت زهرا(س) را الگوی زندگی خود قرار بدهند و از این بانوی مکرم اسلام استعانت بگیرند.

این مسؤول با اشاره به برخی روایات ائمه(ع) مبنی بر آثار مثبت صدقه برای همه به‌ویژه در زمان فقر و گرفتاری، تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) همواره با رضایت حضرت زهرا(س) طعامی را به مستمندان اعطا می‌کردند، طوری که حتی افطار خود را پس از سه روز روزه، به اشخاص مستمند می‌دادند.

عزیزی به برکات سوره کوثر و ویژگی‌های آن مبنی بر خیر کثیر از سوی خدا به پیامبر(ص) اشاره و بیان کرد: طبق فرموده‌های ائمه معصوم(ص) در واقع سادات تفسیر عملی سوره کوثر هستند و به نوعی از اولاد این بانوی معزز اسلام محسوب می‌شوند.

تولیت بقعه امامزاده ابراهیم(ع) کرمانشاه یادآور شد: فرزندان حضرت زهرا(س)، به‌ویژه امام حسن(ع)، امام حسین(ع)،‌امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) الگوی کاملی برای همه افراد جامعه هستند که باید از زندگی اسلامی آنان برای امور دنیوی و اخروی خود درس بگیریم و نیز سخنان گهربار آنان سرلوحه همه کارهای ما قرار بگیرد.

این مسؤول با توصیف برخی از وقایع روز قیامت براساس کتاب آسمانی قرآن کریم، یادآور شد: در روز محشر حضرت زهرا(س) با 12 هزار ملکه و سوار بر مرکب از صحرای محشور عبور می‌کنند (در حالی‌که مادران در روز قیامت فرزند شیرخوار خود را زمین می‌اندازند و فرار می‌کنند)، اما به عنوان تنها بانوی اسلام به شفاعت مومنان می‌پردازند.

عزیزی با بیان اینکه حضرت صدیقه کبری(س) روز قیامت مقابل درب بهشت به شفاعت شیعیان می‌پردازند، اظهار داشت: در هنگام قیامت، پیغمبر خاتم(ص)، حضرت علی(ع)، حضرت زهرا(س) و فرزندان ایشان در نزد خداوند متعال، شفاعت مومنان را می‌خواهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار