به مناسبت «روزجهانی حیات‌وحش» صورت گرفت
به مناسبت 13 اسفند «روز جهانی حیات‌وحش» یک قطعه پرنده باکلان در تالاب الله‌آباد آبیک رهاسازی شد و کوهنوردان این شهرستان به پیغمبرکوه صعود کردند.
کد خبر: ۳۸۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 04 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، کوهنوردان شهرستان آبیک به مناسبت روز جهانی حیات‌ وحش، به پیغمبرکوه این شهرستان صعود کردند.

کوهنوردان شهرستان آبیک مسیر کوهپیمایی به پیغمبرکوه را از میدان مادر شهر آبیک آغاز و به ارتفاعات این کوه صعود کردند.

پیغمبرکوه به عنوان نماد شهرستان آبیک کوهی است که به تازگی‌ صدور اکتشاف معدن در آن بسیار شده که این موضوع مورد اعتراض مسؤولان این شهرستان به ویژه امام جمعه شهر آبیک، کوهنوردان، دوستداران طبیعت و قشرهای مختلف مردم و رسانه‌ها قرار گرفته است.

مسؤول محیط طبیعی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک به خبرنگار فارس در در این شهرستان اظهار داشت: پیغمبرکوه زیستگاه پرندگانی همچون سارگپه، عقاب طلایی، بالابان، شاه بوف، خفاش، کبک، تیهو، کبک چیل و پرندگانی دیگر همانند چکاوک‌ها، چک‌چک‌ها سنگ چشم و غیره است.

جواد عباسی‌مهرآبادی افزود: حیواناتی همچون کل و بز، روباه،  گرگ، شغال، خرگوش، لاک‌پشت‌ مهریزدار در پیغمبرکوه زیست می‌کنند.

 

*رهاسازی یک قطعه باکلان در تالاب الله‌آباد آبیک

به گزارش فارس، با همکاری محیط‌بانان یک قطعه باکلان در تالاب الله‌آباد شهرستان آبیک رهاسازی شد.

مسؤول محیط طبیعی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک در خصوص رهاسازی باکلان به خبرنگار فارس در آبیک گفت: این قطعه پرنده در حوالی کارخانه قند یزبر بخش بشاریات گرفتار شده بود که توسط محیط‌بانان در تالاب الله‌آباد به پرواز در آمد.

 عباسی‌مهرآبادی افزود: باکلان از نوع پرندگانی آبزی، با جثه بزرگ، منقار دراز ، پر و بال تیره، بال‌های نسبتاً کوتاه، دم تقریباً بلند و پاهای پرده‌دار کامل است.

وی ادامه داد: این نوع پرنده گاهی با پرنده غواص‌ اشتباه می‌شود اما به وسیله دم و بال‌های بلند‌تر و منقاری که در انتها همانند قلاب است از آن‌ها مشخص می‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: باکلان در پرواز، گردن خود را اندکی بالاتر از امتداد بدن نگه می‌دارد و در هنگام پرواز دسته‌جمعی همانند غاز در یک خط یا به شکل (V) پرواز می‌کند.

به گزارش فارس، پرنده باکلان بیشتر روی صخره‌ها و پایه‌ها با بال‌های نیمه باز به استراحت می‌پردازد و نر و ماده آن‌ها هم‌شکل است و روی درخت‌ها یا صخره‌ها آشیانه می‌سازند و از ماهی‌ها، دوزیستان و سخت‌پوستان تغذیه می‌کند.

از گونه‌های بومی ایران می‌توان به باکلان گلوسیاه و باکلان کوچک اشاره کرد؛ باکلان‌ها از مرغان دریایی میان‌جثه تا بزرگ‌جثه هستند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار