در مراسم گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس یونسکو در شیراز تفاهم نامه همکاری بین کمیسیون ملی یونسکو و شهرداری شیراز مبادله شد.
کد خبر: ۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹ 09 February 2015

به گزارش خبرنگار مهر، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز ظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس یونسکو، در این باره، بیان کرد: توسعه پایدار شهر، بهره گیری از دستاوردهای تحقیقاتی موجود در دنیا، عضویت در پیمان ها فرهنگی متناسب با فرهنگ ما، موضوعات آموزشی و معرفی مفاخر شیراز در سطوح بین المللی از مبانی این تفاهم نامه هستند.

محمد فرخ زاده همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اعتقاد داریم در بحث ارتباطات بین المللی باید نگاهی دو سویه به دنیا ولی با حفظ اقتدار، مصلحت و منافع ملی ایران باید داشت.

وی با بیان اینکه بسیاری از تجاربی که ایران طی سال های قبل و بعد از انقلاب اندوخته، موجب تحولاتی چه در منطقه خاورمیانه و چه در دنیا شده است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران قبل از اینکه یک کشور تاثیر پذیر باشد یک کشور اثر گذار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز یادآور شد: در فارس بیش از هزار و 900 اثر ثبت شده، 700 امامزاده واجب التعظیم، بیش از 120 رشته صنایع دستی و مفاخر بسیار زیادی وجود دارد.

فرخ زاده افزود: فارس چه از لحاظ جغرافیایی، چه فرهنگی و چه سیاسی یکی از منحصر به فرد ترین استان های کشور است و حتی می توان گفت فارس کشوری کوچک در دل ایران است.

وی تصریح کرد: برای اینکه پتانسیل های فارس به دنیا معرفی شده و در قبل آن منافع سود متقابلی برای استان ایجاد شود، باید برای بهره برداری از آن ها برنامه ریزی انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار