جزئیاتی از سهام عدالت
دو دهک پایین جامعه که ۵۰ درصد تخفیف رهبر معظم انقلاب شامل حال آنها شده بود در حال حاضر مالک ۱۰۰ درصد سهام واگذار شده عدالت به آنها هستند.
کد خبر: ۳۹۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 07 March 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، موضوع سهام عدالت که در حدود 10 سال پیش طرح آن اجرایی شده بود ، پس از وقفه ای طولانی در خصوص وضعیت آن این روزها در صدر خبرها قرار گرفته است.
 خرید و فروش سهام آزاد است
طی مراسمی که به منظور ساماندهی وضعیت آن برگزار شد ، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ، با اشاره به اینکه امروز جمع شدیم تا بگوییم ٥٠ میلیون نفر از شهروندان این کشور مالک بخشی از سهام دولت خواهند شد، گفت: ارزش امروز این دارایی بیش از ٥٥ هزار میلیارد تومان است و این رقم تا سال ٩٦ به ١٠٠ هزار میلیارد تومان خواهد رسید که به معنای انتقال این میزان از دارایی دولت به مردم است.
وی با تاکید بر اینکه مردم می توانند سهام را خرید و فروش کرده و از سود آن استفاده کنید، گفت: به مشمولان طرح سهام عدالت توصیه می شود که؛ مراقب سودجویان باشید، سهامتان را نفروشید!
چگونه مالک 100 درصد سهام می شویم؟
علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در مراسم رونمایی ساماندهی طرح سهام عدالت، با اشاره به اینکه در این سامانه از مردم سوال می شود که کدام روش را برای پرداخت اقساط سهام عدالت انتخاب می کنند، آیا قبول می کنند که اقساط سهام را بپردازند یا به سازمان خصوصی سازی اجازه می دهند که بخشی از سهام را بردارد و تسویه کند، گفت: امروز ٤٩ میلیون و ٥٠٠ هزار نفر وارد نظام سهامداری می شوند که با سهامداران موجود ، می توان گفت تعداد سهامداران به ٥٥ میلیون نفر می رسد.
وی افزود: با این اقدام دولت از اقتصاد کنار می رود و مردم وارد اقتصاد می شوند و امیدواریم که این سامانه مورد استقبال قرار بگیرد.
آقامحمدی گفت: در واگذاری سهام عدالت، بنا بود که آورده مردم از محل سود سهام باشد، به عبارت دیگر مردم پولی برای گرفتن سهام عدالت ندادند اما بهای آن به صورت اقساطی پرداخت شد. تا کنون مردم از این محل ٢٤ هزار میلیاردتومان از این محل قسط پرداخت کردند. دو دهک جامعه تخفیف داشتند و اکنون بدهی ندارند.
آقامحمدی یادآور شد: دو دهک پایین جامعه که ۵۰ درصد تخفیف رهبر معظم انقلاب شامل حال آنها شده بود در حال حاضر مالک ۱۰۰ درصد سهام واگذار شده عدالت به آنها هستند.
 
از ارزش واقعی سهام در بازار و هشدار در مورد سوء استفاده سود جویان تا چگونه صاحب 100 درصد سهام خود می شویم؟/سهام خود را نفروشید 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دارندگان سهام عدالت از محل سود سهام آنها ۵۳۲ هزار تومان از اصل مبلغ سهام را پرداخت کرده اند و مابه التفاوت آن تا نرخ یک میلیون تومان را بدهکار هستند. به عبارتی دارندگان سهام عدالت باید ۴۶۸ هزار تومان برای مالکیت ۱۰۰ درصد سهام عدالت خود پرداخت کنند. نرخ سهام عدالت به نرخ سال ۱۳۸۵ محاسبه شده و قیمت آن به روز از مردم اخذ نخواهد شد.
وی با بیان اینکه مصلحت مردم در حفظ سهام عدالت است، گفت: سهام یک میلیون تومانی عدالت امروز در بازار بیش از ۲ میلیون تومان ارزش دارد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد و بنابر گفته ی مسئولین ، بجز دو دهک پایین جامعه که مشمول 50 درصد تخفیف رهبری قرار گرفته اند بقیه سهامداران برای مالکیت 100 درصدی سهام ، باید مبلغ 468 هزار تومان بپردازند.و اما مهمترین نکنه ای که خصوصا در مناطقی مثل استان کهگیلویه و بویراحمد باید مورد توجه قرار گیرد ، عدم آگاهی عمومی از وضعیت این سهام در بازار است که امکان سوء استفاده از آن را بسیار زیاد کرده است و آنگونه که عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است : این سهام در بازار حدود 2 میلیون ارزش دارند و مردم نباید در این زمینه فریب بخورند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار