مدیرکل میراث فرهنگی استان:
در ایام نوروز 96، موزه "سلامت و تاریخ پزشکی قزوین" در خانه تاریخی یزدی با مشارکت بخش خصوصی و در قالب موزه‌های مشارکتی افتتاح و راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۳۹۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 07 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی شب گذشته(دوشنبه) در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین، در مجتمع گردشگری ایرانیان نوروز 96 را نوروزی متفاوت مبتنی بر رعایت حقوق شهروندی، جذب مشارکت مردم و استفاده از توان تشکل‎های غیر‌دولتی استان خواند.

وی با تاکید بر هم‌افزایی و مشارکت همه نهادهای ذیربط در اجرای برنامه‎های نوروزی گفت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان و همه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد باید با همراهی و تعامل مطلوب و دوری از هرگونه رفتار جزیره‎ای در ارائه خدمات به مسافران و گردشگران ورودی به استان، نوروزی متفاوت را فراهم کنیم.

حضرتی با بر شمردن برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری پیش‌بینی شده برای ایام نوروز 96 بیان کرد: امسال با توجه به ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) نوروز شادی را پیش رو خواهیم داشت و در مجموعه دولتخانه صفوی برنامه نوروزگاه با حضور مردم برگزار و 110 قطعه تابلوی بزرگ از آیین‌های نوروز در حوزه تمدنی ایران بزرگ شامل 12 کشور در این مجموعه به نمایش درخواهد آمد.

فعالیت 120 راهنمای گردشگری در ایام نوروز
وی از افزایش ظرفیت موزه‌های استان در ایام نوروز خبر داد و افزود: در ایام نوروز 96، موزه "سلامت و تاریخ پزشکی قزوین" در خانه تاریخی یزدی با مشارکت بخش خصوصی و در قالب موزه‌های مشارکتی افتتاح و راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین همچنین اجرای ورزش‌های باستانی، کشتی پهلو به پهلو، چوگان، سمنو پزان و اجرای کارگاه‎های زنده صنایع‌دستی در بناهای تاریخی، حضور راهنمایان محلی در پارک‎ها جهت دعوت مسافران برای بازدید از آثار تاریخی، پرده‌خوانی و نقالی در مجموعه دولتخانه صفوی، اجرای نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی با همراهی انجمن عالی قاپو، برگزاری جشنواره شیرینی، پیش‌غذاها و میان وعده‌های سنتی قزوین در خانه تاریخی زعیم و اجرای جشنواره اقوام ایرانی در مجموعه دولتخانه را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای نوروز عنوان کرد.

این مسئول در پایان یادآور شد: امسال 120 راهنمای گردشگری در 40 بنای تاریخی استان (مساجد، مدارس، کلیساها، آب انبارها، گرمابه‌ها، امامزاده‌ها، قلعه‌ها، خانه‌ها و کاخ‌ها برای راهنمایی مسافران و گردشگران ورودی به استان مستقر بوده و همه اماکن تاریخی در ایام نوروز از ساعت 9 صبح لغایت 21 میزبان میهمانان نوروزی خواهند بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار