شهردار کرمانشاه از راه اندازی یک دفتر تسهیل گری نوسازی بافت های فرسوده تا پایان امسال در کرمانشاه خبرداد.
کد خبر: ۳۹۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷ 09 March 2017

 به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرمانشاه، مهندس آرش رضایی با اشاره به اینکه تسهيل گري آسان ساختن و سرعت بخشيدن به فرايند يا اتفاقي است که عموما از راه فعاليت ها و يا سازوکارهاي اجتماعي انجام مي شود، گفت: عمده ترين و اصلي ترين وظيفه این دفاتر، برقراري ارتباط با ساکنان بافت هاي فرسوده، معرفي مشوق ها، تسهيلات و معافيت هاي موجود و حل مشکلات احتمالي آنها در زمينه هاي نوسازي بناها و تجميع ساختمان ها است.

وی هدف از راه اندازی دفتر تسهیل گری شهر کرمانشاه را، توسعه مسائل فرهنگی و جلب مشارکت عمومی در احیای بافت های فرسوده عنوان کرد و افزود: اين دفاتر ضمن حذف بروکراسي اداري، می توانند شکاف بين مديريت کلان و مردم را پر نموده و با تسهيل گري و اطلاع رساني با بسترسازي، اعتمادسازي و توانمندسازي، بستر مناسبی براي مشارکت مردم در نوسازي بافت فرسوده فراهم کنند و موفقيت خوبي در زمينه نوسازي بافت فرسوده به دست آورند.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: با توجه به اینکه جامعه هدف در نوسازي بافت هاي فرسوده را معمولاً جامعه اي محروم شکل می دهند که در آن، افـراد به ندرت بصورت خودجوش درجهت توانمندي گروهی اقدام می کنند، وجود فرد یا گروهی در محله کـه بتواند فرآیند را به جریان بیندازد و تسهیل کند، ضروري است.

مهندس رضایی با تأکید بر اینکه با هدف گذاری و تعیین خط مشی از تاسیس این دفاتر، باید خروجی و نتیجه راه اندازی آنها را در محلات بررسی و مشاهده کرد، افزود: باید ابتدا احیای کالبدی و افزایش کیفیت زندگی در این محله ها را به وجود آورد سپس با آگاهی و شناخت کامل نسبت به اجرای این طرح ها در آنها اقدام کرد تا نتیجه مفید و موثر به دست آید.

مساحت بافت فرسوده کرمانشاه یکهزار و 228 هکتار است که 12 درصد مساحت این شهر را تشکیل می دهد و جمعیتی بالغ بر 250 هزار نفر را در خود جای داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار