کد خبر: ۳۹۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 10 March 2017
دیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان از ارائه بیش از 409 هزار و 399 نفر- ساعت آموزش های مهارتی فنی و حرفه‌ای معادل 2هزار و423نفر- دوره به ساکنان حاشیه شهر از ابتدای سالجاری تا کنون با هدف مهارت آموزی برای ایجاد اشتغال پایدار در بین ساکنان این مناطق خبر داد. 

به گزارش ایسنا محمدجهانتیغی افزود: رشته های ارائه شده در این مناطق بر مبنای ظرفیت منطقه ، شناخت سلیقه خریدار و امکانات در دسترس ساکنان آن شامل مانتو دوز، خیاط لباسهای سنتی بلوچ ، تولید کننده خانگی اسانس و عرقیات گیاهی ، پرورش جوجه بومی، تمیرکار آبگرمکن های دیواری ، نصب و سیم کشی تجهیزات مدارهای الکتریکی ساختمان ، تعویض کار روغن خودروهای سبک و ...است . 

وی تصریح کرد: آموزش مهارت و فنی و حرفه‌ای می تواند در رشد اقتصادی و تولیدات ملی ، گسترش آموزشهای عدالت محور، افزاش بهره‌وری و تولید، کاهش هزینه‌های تولید، رفاه اجتماعی و امید به زندگی در جوانان راهگشا باشد . 

جهانتیغی با اشاره به مهمترین خصیصه آموزشهای مهارتی افزود :آموزشهای مهارتی فنی و حرفه ای در واقع نوعی پرورش کارآفرین است ، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و تخصص دانش فنی، قادر خواهند بود که فرصتهای شغلی مناسبی را به دست آورند . 

وی ادامه داد: ارائه آموزشهای مهارتی در حاشیه شهرها از تاثیرگذاری اقتصادی- اجتماعی مهمی برخوردار است چرا که معرف نوع مهمی از سرمایه گذاری در منابع انسانی است و با فراهم کردن زمینه های ارتقای دانش و تغییرنگرش ، مهارتهای مورد نیاز بازار کار و اشتغال را فراهم می کند . 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار