تابناک: در حالی مُهر قاچاق از سوی تعزیرات حکومتی در حالی بر بادام هندی خورده و سبب جمع آوری از سطح مغازه ها شده که این محصول با وجود غیرقانونی بودن فروش آن، در روزهای اخیر ۲۰ درصد گران تر شده است!.
کد خبر: ۳۹۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 11 March 2017
به گزارش تابناک اصفهان، بادام هندی در حالی طی دو سال اخیر جزو کالاهای قاچاق قرار گرفته است و از سطح بازار جمع آوری می شود که همچنان در سطح بازار بادام هندی به فروش می رسد و قیمت آن ۲۰ درصد به دلیل کمبود آن در سطح بازار کاهش یافته است.
 
عضو هیئت مدیره اتحادیه خوار و بار با بیان اینکه بادام هندی مشابه آن در داخل وجود ندارد و دلیلی نیست که آن را جزو کالای قاچاق بنامند، ادامه داد: عنوان قاچاق دادن به بادام هندی و جمع آوری آن تنها سبب گران شدن و نه حذف بادام هندی از بازار شد.
 
با نزدیک شدن به ایام نوروز، قیمت پسته، نخود و کشمش تا ۵ درصد افزایش داشته است.
 
وی بیان داشت: قیمت بادام هندی ۲۰ درصد افزایش یافته است که علت اصلی آن هم برچسب قاچاقی است که بر آن زدند و جمع آوری کردند.
 
عضو هیئت مدیره اتحادیه خوار و بار با اشاره به اینکه بادام هندی از سال گذشته در ردیف کالاهای قاچاق قرار گرفته است، اظهارداشت: بادام هندی زمانی جزو کالای قاچاق محسوب می شود که مشابه آن در داخل باشد و با وارد کردن آن ضربه به تولید داخل بشود مثل مغز بادام، تخمه گل آفتاب، گردو و غیره که اگر واردات داشته باشیم کالای قاچاق محسوب می شود.
 
وی بیان داشت: تخمه ژاپنی ، تخمه کدو مرمری و تخمه مشهدی و فندوق از جمله محصولاتی است که امسال بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش قیمت داشتیم.
 
جوانی گفت: این در حالی که افزایش ده تا ۱۵ درصدی مغز گردو را شاهدیم.
 
وی تصریح کرد: بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ آجیل فروشی از اتحادیه خوار و بار مجوز دریافت کردند که ۱۵۰ آجیل فروشی قدیمی و لوکس و خوب داریم که کارگاه های تولید آجیل دارند.
 
عضو هیئت مدیره اتحاد یه خوار و بار اصفهان اعلام کرد: مردم اصفهان نیز در طول سال آجیل مصرف می کنند و به غیر از امسال که قدرت خرید مردم کاهش یافته هر ساله مردم در تمام زمان ها آجیل مصرف می کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :