دیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: زیارتگاه ها و بقاع متبرکه این استان در ایام نوروز روزانه پذیرای یک هزار مسافر و گردشگر نوروزی خواهند بود.
کد خبر: ۳۹۵۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰ 15 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام حسن شهیدی روز چهارشنبه در نشست خبری از اجرای طرح آرامش بهاری در 25 زیارتگاه این استان همزمان با تعطیلات نوروزی سال 96 خبر داد و اظهار کرد: این طرح از امروز 25 اسفندماه تا نیمه فروردین ماه سال آینده در بقاع متبرکه شاخص این استان اجرا خواهد شد.
 
وی با ذکر اینکه این طرح برای ششمین سال متوالی در این استان همزمان با سراسر کشور اجرا می شود، افزود: اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در جوار بقاع متبرکه نظیر برپایی خیمه های معرفت، پاسخگویی به سوالات شرعی، اجرای مسابقه، اقامه نماز جماعت، آیین تحویل سال با اجرای برنامه های متنوع و غیره است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام از اعزام 30 مبلغ روحانی به زیارتگاه های مناطق مختلف این استان در اجرای طرح آرامش بهاری خبر داد و یادآور شد: از این تعداد 20 نفر بومی و 10 نفر نیز اعزامی از حوزه های علمیه قم هستند که در زیارتگاه های اجرا کننده طرح آرامش بهاری مستقر می شوند.
 
شهیدی با بیان اینکه در آستانه سال نو زائرسراهای زیارتگاه های استان به امکانات لازم تجهیز شده اند تاکید کرد: ظرفیت اسکان روزانه یک هزار مسافر در زیارتگاه های این استان در ایام تعطیلات نوروزی فراهم است.
 
وی پیش بینی کرد در ایام تعطیلات نوروزی امسال یک میلیون و 500 هزار نفر روز به زیارت بقاع متبرکه این استان مشرف شوند.
 
شهیدی در بخش دیگری از سخنانش به ثبت وقف های جدید در استان اشاره کرد و گفت؛ امسال 50 مورد وقف جدید در استان به ثبت رسیده که با احتساب آنها کل موقوفات استان به 700 مورد افزایش یافته است.
 
وجود بیش از 60 بقعه متبرکه در جای جای استان ایلام رنگی از اصالت و معنویت به این منطقه بخشیده است.
 
این اماکن مذهبی که بصورت عمده در مناطقی خوش آب و هوا واقع شده موجب جذب گردشگر به این استان بویژه ایام تعطیلات نوروزی است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار