مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط شبکه تعاون روستایی هرمزگان در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 11 هزار تنی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۳۹۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ 27 May 2015
به گزارش تابناک - جزیره، سیروس اسدپور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت گندم از اواخر فروردین‌ماه سال جاری تاکنون مقدار بیش از 33 هزار تن گندم از کشاورزان هرمزگانی خریداری شده است.
 
وی با اشاره به اینکه سال گذشته در همین مقطع زمانی 22 هزار و 500 تن گندم به قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری شده بود، افزود: مقدار خرید سال جاری 11 هزار تن نسبت به سال قبل رشد یافته است.
 
اسدپور مهم‌ترین عوامل رشد میزان خرید گندم در سال جاری را تعیین قیمت مناسب خرید تضمینی، پرداخت به موقع بهای گندم، اعلام به موقع قیمت خرید تضمینی منجر به تشویق کشاورزان به افزایش سطح زیر کشت گندم در کشور شده و حمایت‌ها و اقدامات اساسی دولت و وزارت جهاد کشاورزی در زمینه به‌زراعی و بهره‌وری بیشتر در بخش کاشت و تولید گندم، برشمرد.
 
مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان با بیان اینکه تاکنون 33هزار و 500 تن گندم از کشاورزان خریداری شده، از رشد 48 درصدی خرید تضمینی این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.
 
وی افزود: ارزش ریالی این مقدار گندم معادل 38 میلیارد و 500 میلیون تومان است و کلیه مطالبات کشاورزان از طریق سامانه توسط بانک کشاورزی به صورت به حساب کشاورزان واریز می‌شود.
 
اسدپور درخصوص پرداخت پول گندم‌های خریداری شده توضیح داد: 33 میلیارد و500 میلیون تومان تاکنون به حساب کشاورزان واریز شده و همچنان پرداخت به روز وجوه گندم‌ها ادامه خواهدداشت.
 
وی اظهار کرد: سال 93 کل گندم تضمینی خریداری شده توسط شبکه تعاون روستایی از گندمکاران هرمزگانی معادل 26هزار تن بود.
 
وی با بیان اینکه کشت گندم عمدتا در شهرستان حاجی آباد صورت می‌گیرد، افزود: خرید تضمینی گندم در هرمزگان در 9 مرکز خرید تعاون روستایی در شهرستان‌های حاجی آباد، بستک، پارسیان و رودان تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار