مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد:
داوود زارع عصر امروز در جلسه کمیته هماهنگی منطقه‌ای پروژه بین‌المللی مدیریت چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی با اشاره به وجود یک‌میلیون و 17 هزار هکتار جنگل و مرتع در گیلان اظهار کرد: 564 هزار هکتار جنگل در استان وجود دارد.
کد خبر: ۳۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 27 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ، داوود زارع عصر امروز در جلسه کمیته هماهنگی منطقه‌ای پروژه بین‌المللی مدیریت چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی با اشاره به وجود یک‌میلیون و 17 هزار هکتار جنگل و مرتع در گیلان اظهار کرد: 564 هزار هکتار جنگل در استان وجود دارد.

وی به اجرای طرح جنگل‌داری در 400 هزار هکتار از جنگل‌های گیلان اشاره کرد و افزود: 150 هزار هکتار جنگل‌داری فعال در استان داریم.

زارع با بیان اینکه 98 درصد از جنگل‌های گیلان دارای سند مالکیت هستند، تصریح کرد: 17 هزار هکتار از عرصه‌های موجود جنگل‌کاری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی، مراتع و آبخیزداری گیلان به وجود یک‌میلیون و 400 هزار دام و 7 هزار خانوار در عرصه‌های جنگلی استان اشاره کرد و گفت: تاکنون 400 هزار دام و 3 هزار خانوار از جنگل‌های گیلان خارج شده است.

وی با اشاره به تعریف حوزه آبخیز در «زیلکی‌رود» و «هری‌رود» در شهرستان‌های سیاهکل و رودبار، بیان کرد: از سال 89 مطالعات طرح‌های مذکور آغاز شده است.

زارع بر حفظ تنوع‌زیستی در عرصه‌های جنگلی و مدیریت بهره‌برداری از چوب در جنگل‌های گیلان تاکید کرد و یادآور شد: اکنون مدیریت زیستی چندمنظوره در جنگل‌ها را پیگیری می‌کنیم.

این مسئول با بیان اینکه برای حفظ رنگ آبی در آسمان و سبز در جنگل‌ها تلاش می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ترسیب‌کربن و منابع موجود در جنگل‌ها از پیگیری‌های اداره‌کل منابع طبیعی، مراتع و جنگل‌های گیلان است.

*مدیریت پایدار منابع طبیعی در جنگل‌های هیرکانی

مشاور بین‌المللی پروژه جنگل‌های هیرکانی نیز در جلسه مذکور بر تسهیل اقدام‌های تلفیقی و مشارکتی بین بخش‌های ذی‌ربط در حمایت از این پروژه تاکید کرد و گفت: پشتیبانی از تلفیق حفظ و احیای کالا و خدمات اکوسیستمی، حفاظت از تنوع‌زیستی و مدیریت پایدار منابع طبیعی از اهداف تحقق پروژه جنگل‌های هیرکانی است.

مایک موزر توسعه درک مشترک از تهدیدهای محیط‌زیستی و آثار اجتماعی و اقتصادی آن در منطقه را مهم عنوان کرد و افزود: تسهیل در تعیین فعالیت‌های کنونی دیگر بخش‌ها که به نوعی تاثیر بر مدیریت جنگل‌ها و منابع طبیعی دارد، از طریق شوراهای برنامه‌ریزی و توسعه استان در منطقه هیرکانی پیگیری می‌شود.

وی خواستار پشتیبانی از توسعه راهبرد مدیریت تلفیقی چندمنظوره جنگل و برنامه‌ریزی برای تمام منطقه شد و بیان کرد: پشتیبانی از برنامه‌ریزی پایدار برای منطقه جنگل‌های هیرکانی موثر است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار